Společnost


GMATADUS a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41049Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
02.04.2020, před 5 lety

Eva Seidlová

Znění stížnosti

Prodejci jsem v záruční době reklamovala autobaterii. Další den mi zavolal, že je v pořádku. Než jsem šla za ním, byla jsem u jednoho autoelektrikáře, který mi sdělil, že baterie je špatná. Prodejci jsem oznámila, aby ji zaslal dodavateli. Včera mi prodejce volal, že baterka je v pořádku, kvůli testu baterii rozřezali, aby zjistili, že je dobrá. Dají mi jen částku za sběr za olovo, což se mi zdá neadekvátní. Vůbec mi neoznámili, že ji chtějí zlikvidovat. Dostala jsem od prodejce telefon na paní z dodavatelské firmy, jemu telefon nebrala a mně též ne.


Produkt

baterie POWER X 12V/44 Ah Ca/Ca


Požadované řešení

Chtěla bych vrátit peníze za autobaterii a ne za olovo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2020 10:12, před 5 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Prodávající by neměl při reklamaci věc zcela znehodnotit.

Chce-li spotřebitel (vedle uplatnění náhrady škody) rozporovat i zamítnutí reklamace pro bezvadnost výrobku, může tak učinit prostřednictvím znaleckého posudku. Je však otázka, zda tento posudek bude možné provést v případě, kdy byla věc znehodnocena. K tomu by měl spotřebitelce podat bližší informace sám znalec ještě před vypracováním posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 19:53, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.