Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Požadujeme pro naši dceru odstoupení z kroužku gymnasitaky, který pořádá paní Alena Juřicová. V současnosti je kroužek z důvodu státem vyhlášeného krizovového stavu zrušen a prohíbá náhradní formou on-line kurzu, se kterým nesouhlasíme a nemá pro nás žádný význam.
kroužek gymnastiky
Finanční vyrovnání, cena kroužku za druhé pololetí tj. od února do června byla 1.700 Kč. Kroužek probíhal od února do 11. března. Nabízeli jsme finanční vyrovnání ve formě odstoupení nyní, tj. duben - červen a platby za dva měsíce. Požadovaná částka k vyrovnání byla 1000 Kč. Zprostředkovatel, paní Alena Juřicová byla kontaktována emailem, kde několikrát odmítla naš nesouhlas s on-line kurzy a odstoupením z kurzu. Přihlášení do kurzu proběhlo na základě smsky v dobré víře. Přihlášku ve které jsou údajně uvedené smluvní podmínky bez možnosti na finanční náhradu při odstoupení z kroužku jsme nepodepsali.
|
Tweet |
Pokud byla změněna forma výuky (forma, ve které je poskytováno plnění ze strany poskytovatele služeb), jedná se o jednostrannou změnu smluvních podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany poskytovatele. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sund servanda („smlouvy mají být plněny“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Obsahem závazku je i ujednání o místě, času a způsobu plnění.
Pokud se změnou závazku spotřebitel souhlasit nebude, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitel bude mít možnost na vrácení peněžních prostředků, které uhradil poskytovateli, proběhla-li úhrada v předstihu, za ty termíny, které následují po zrušení smlouvy. Pokud by spotřebitel s přesunutím souhlasil, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Cena kroužku přípravky gymnastiky je 1700 Kč za pololetí, které sestává z celkem 15 tréninků. Máme celkem 3 skupiny, každá cvičí v jiném dnu. V rámci opatření COVID jsme nemohli nadále trénovat v našich pronajatých prostorách a 3 tréninky jsme tedy dětem zprostředkovali alespoň formou online. Po uvolnění opatření jsme byli schopni dětem opět nabídnout tréninky osobně a to na venkovním hřišti. Všechny děti/rodiče byli zároveň informováni, že si ty 3 online tréninky mohou nahradit, což se také dělo. Každé dítě mělo možnost přijít na 3 tréninky navíc a tím si odchodit všech 15 tréninků, které mělo zaplaceno. Tímto jsme splnili naše závazky. V době, kdy mě paní a pán Tuzovi oslovili, nikdo nevěděl, co bude nebo nebude. Pokud bychom nebyli schopni dostát našich závazků, kroužky bychom zrušili úplně a kurzové vrátili všem. To se však nakonec nestalo a my byli schopni kroužek bez problémů dochodit.
Z důvodu pozdějšího oslovení podnikatelky z naší strany došlo k prodlení s její reakcí, za což se omlouváme a jde o chybu na naší straně.
Nicméně je již možné si utvořit ucelený obraz o situaci. Vzhledem ke specifičnosti minulých měsíců byla vždy vhodnější dohoda na náhradním plnění než rušení závazků. Forma náhradního plnění, kterou podnikatelka popisuje, se jeví jako rozumná a přiměřená, avšak vždy je nutné se na ní domluvit (jak ostatně uvádíme i výše). Zároveň je namístě shovívavost ke komplikacím způsobeným pandemií, a to na obou stranách.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
O on-line výuku jsme neměli zájem. Pro nás nebyla žádným přínosem a takto jsme se i vyjádřili. Další účast dcery na kroužku již neproběhla. Celkem se dcera zúčastnila 4 lekcí z 15. Ochota podnikatelky k jakémukoliv finančnímu vyrovnání byla nulová. Proto jsme se obrátili na vás jako mediátora.
Co se týče termínů, které probíhaly on-line formou, a pak bylo možné si je nahradit v dalších termínech, u těch platí naše úvodní vyjádření výše - jde o takovou změnu, u které by byl nutný souhlas.
Pokud u dalších tréninků byl dodržen termín a další náležitosti, pouze byly přesunuty z vnitřních prostor ven (místo zůstalo stejné, tzn. nepřesouvaly se o několik kilometrů do jiné obce apod.), potom by záleželo na konkrétním původním ujednání stran a podmínkách kurzu. Obecně však dle našeho názoru lze takovou formu považovat za srovnatelnou s původní.
Stížnost pro další komunikaci uzavíráme. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.