Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#41055Reklamace poplatku za registraci na s-drazby.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.04.2020, před 5 lety

Radek Svoboda

Znění stížnosti

V lednu 2020 jsem našel zajímavý inzerát na realitním webu S-reality. Zaslal jsem dotaz k nemovitosti a bylo mi sděleno, že se mám zaregistrovat na www.s-drazby.cz abych zjistil podrobnější informace. Provedl jsem registraci. V rámci registrace jsem potvrdil Aukční podmínky. Včera cca po 2 měsících mi přišla výzva k úhradě za registraci v hodnotě 5 000,-Kč. V rámci dotazu jsem dostal 2 dokumenty ohledně dražené nemovitosti, která se nakonec ani nekonala.
Jelikož jsem nemohl najít v systému nemovitost požádal jsem o možnost zástupu a přišla mi nabídka na častku 25 000Kč. To jsem nemohl akceptovat, protože se jedná o nepřiměřenou částku.
Chci se dostat k tomu zásadnímu. Když jsem si zjistil poměrně skrytě, že za registraci má provozovatel účtovat zmíněnou částku 5 000Kč, která obsahuje následné služby - email. komunikace, dokumenty k dražbě a možný zástup na dražbě. Ale při oslovení za zástup chtěli účtovat 25 tisíc Kč. Jedná se zde až o nepřiměřené praktiky, které by měl řešit soud.


Požadované řešení

Věřím, že provozovatel uzná moji reklamaci a upustí od fakturace a do budoucna změní svůj systém a zmírní poplatky za služby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2020 20:35, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj v době uzavření smlouvy upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Společnost informaci přidala na své stránky až na přelomu února a března.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.4.2020 11:59, před 5 lety

Dobrý den pane Svobodo, sám tady tvrdíte, že jste souhlasil s našimi aukčními podmínkami, tedy absolutně nechápe, kam směřuje Vaše stížnost, jestli na oděnu za zastoupení na dražbě ve výši 25 tis Kč, nebo na registrační poplatek, nebo zda jak píšete ve své stížnosti chcete, aby společnost do budoucna snížila své odměny. Pane Svobodo, kdy by jste na vlastní oči viděl, kolik je práce v rámci celého systému, tak Vám garantujeme, že by jste všechny naše poplatky a odměny ihned zvýšil. Jde o to, že nikdo z klientů si nedokáže představit ani zlomek náročnosti při celkové správě dražebního portfolia, údržbě a denní kontrole aktuálnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2020 20:12, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2020 20:44, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.