Společnost


mBank S.A., organizační složka

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41101Nesjednane pojištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2020, před 5 lety

Michala Traplova

Znění stížnosti

Dobrý den, dnes jsem na základě výpisu z účtu zjistila, že mi mbanka strhava 590 CZK za platbu s názvem mzdravi u AXA. Nic takového jsem nesjednavala, nezadavala jsem žádný příkaz k úhradě, ani nemám žádné údaje k této neexistující objednávce. Že strany mbank mi bylo řečeno, že to mám řešit s axa, což není možné, jelikož k tomu nemám žádné údaje jako je číslo smlouvy, ani nevím, o jaké pojisteni se jedná.


Produkt

Mzdravi pojištění nesjednane


Požadované řešení

Zrušení platby a návrat neoprávněně uhrazene částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 20:33, před 5 lety

Neuzavřela-li spotřebitelka platně smlouvu o pojištění, neexistuje právní důvod, na základě kterého by měla pojišťovna nárok na účtování si a strhávání plateb. Pokud dochází k tomu, že pojišťovna účtuje spotřebitelce platby bez právního důvodu, mohlo by se jednat i o tzv. bezdůvodné obohacení.

Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Vzhledem k tomu, že v řešené věci si spotřebitelka není vůbec vědoma existence jakéhokoliv existujícího závazku mezi ní a společností AXA pojišťovna, a.s., doporučujeme kontaktovat pojišťovnu a získat bližší informace o údajném závazku mezi ní a pojišťovnou. Je-li si však spotřebitelka jista tím, že mezi ní a pojišťovnou nevznikl, resp. netrvá, žádný závazek, může požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty a vyzvat pojišťovnu k vydání bezdůvodného obohacení (tj. vrácení již poskytnutého plnění). Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 16:20, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.