Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#41108Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 7 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2020, před 5 lety

Lukáš Bečka

Znění stížnosti

Dobrý den, víceméně podobná skutečnost jako u ostatních postižených. Nejdříve nutná registrace bez informace o cenách, následně dotaz kde mi byl odeslána dražební vyhláška, která již nebyla zajímavá a po třech měsích faktura za služby s celkem agresivním způsobem sdělení. Kdyby byl ceník srozunitelný, nebyl by uvedený text o partnerství mezi Srelity a S-dražby, nebo kdyby daný poplatek byl někde uveden - tak zcela určitě zvážím další kroky i samotnou registraci.


Produkt

registrace, následná fakturace za emailový kontakt


Požadované řešení

storno faktury


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2020 08:54, před 5 lety

Ze zaslané stížnosti jasně neplyne, kdy k registraci došlo. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. V případném soudním sporu by musela společnost prokázat, že má na zaplacení částky nárok.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.4.2020 15:08, před 5 lety

Dobrý den pane Bečko, mrzí nás Vaše reakce, která je logicky psána z Vašeho pohledu. Proč například nenapsat zcela otevřeně a slušně, nečetl jsem aukční podmínky, i když jsem potvrdil, že jsem se s nimi seznámil, proč to jednoduše nepřiznat ? Proč na společnost, která se ničím neprovinila "házet špínu" jen proto, že jste jako klient udělala prostě chybu, to se může stát, ale jak je vidět, málo lidí si to dokáže přiznat. Nebudeme zde opisovat naše argumenty, ty jsou uvedeny v předešlých reakcích. Odeslání faktury nemá žádný vliv na odstoupení od smlouvy, jelikož odstoupení je řešeno v samotném smluvním ujednání. Vyúčtování se provádí až po 3 měsících a je to z toho důvodu, že je již jasné, zda klient "koupil" nemovitost v dražbě, kde si v tomto případě nárokujeme další odměny dle smlouvy. Jen se zde vyjádříme k informaci dTestu ohledně varování Exekutorské komory, které je velmi zavádějící a jelikož v každém našem inzerátu, který se týká exekuční dražby je uvedeno níže uvedené upozornění, tak toto varování je zcela mimo, níže text ve všech exekučních inzerátech:

"Informace jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, bez součinnosti účastníků exekučního řízení. Zveřejněné údaje jsou čerpány z dokumentů v rámci exekučního řízení, kdy je nemovitost určena ke zpeněžení v rámci exekučního řízení, dle § 336 , § 267 o.s.ř.,dle § 69 a § 52 exekučního řádu a souvisejících ustanovení."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.4.2020 15:41, před 5 lety


Lukáš Bečka

Vážené S-dražby,

nemyslím si že se jedná o "házení špíny", pouze o veřejné komentování skutečného stavu. Bohužel jsem se odpovědi přímo od Vaší společnosti nedočkal, ale velmi rychle reagujete na těchto stránkách, tak můžeme komunikovat zde.

Je vidět pozitivní progres i s ohledem na skutečnosti odvysílané v mezičase (=od doby mé registrace po dobu přijetí vývy k zaplacení) na obrazovkách ČT - https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/220452801080205/0/70572-registrace-s-drazby/ a množící se informace na webových stránkách o Vašich "službách".

Pokud Vám jde o poctivé podnikání, tak přeci informujete zákazníka o zpoplatněných službách i jiným způsobem než v komplikovaných několikastránkových podmínkách. Podobným způsobem jako Vaše konkurence.

Díky Vaší spolupráci s Sreality.cz a celkově podobnosti Vašeho loga se službami společnosti Seznam.cz a podobného červeného S, jste zcela jistě získáte mnoho šťastných zákazníků a můžete zcela otevřeně informovat o ceníku svých služeb. Nehledě na skutečnost, že při porovnání vašich webových stránek před 3 měsíci a nyní se vše pozitivně mění = začínáte informovat uživatele o emailové a telefonické podpoře za pouhých 5.000,-Kč vč. DPH nejen v aukčních podmínkác, ale i v ceníku.. byť se zprvu tváří opět jako že je vše zdarma, menším fontem je pak popsán poplatek o kterém se bavíme. V době, kdy jsem byl vyzván k registraci pro získání veřejných informací o dražbě jste měli informace nesrozumitelně popsané v "aukčních podmínkách" a informovat zákazníka stejným způsobem jako poplatky za vydražení nemovitosti či dalších doplňkových službách.

Rozhodně v roce 2020 není "cena obvyklá" za 1 email s veřejnými informacemi si účtovat 5.000,-Kč, zejména v případě pokud se jedná o informace veřejně dostupné. Setina této částky je adekvátní, pokud je Váš hlavní příjem z poplatků nikoli ze zastupování v dražbách jak píšete na webu. Věřím, že budete mnoho spokojených zákazníků. Já mezi ně prozatím nepatřím, ale jsem ochoten se bavit dále pokud smažete moji registraci u Vás a zároveň s tím zrušíte výzvu k zaplacení. Poplatky za zastupování v dražbě-aukci máte vysvětlené srozumitelně, tak nechápu proč u registrace /resp. abych upřesnil zaslaném emailu "podpory"/ máte tučný poplatek schovaný v aukčních poplatcích a nikoli v ceníku.A prosím o srovnání webových stránek v době registrace, nikoli nyní po udělení upozornění ze strany ČOI a odvysílaném pořadu.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2020 16:41, před 5 lety

Jelikož sdělení spotřebitele míří na společnost, přeřazujeme na ni stížnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2020 09:31, před 5 lety

Dobrý den pane Bečko,

k Vašim dotazů jednotlivě:

- progres ve zlepšování služeb je cílem každé slušné firmy, tudíž i u nás dochází v průběhu času ke snaze zlepšit naše služby. Na email Vám pošleme náš otevřený dopis generálnímu řediteli ČT, aby jste si mohl udělat obrázek, jak natáčení reportáže, která je hrubě zkreslená probíhalo od A do Z,

- máme k dispozici pravomocný Rozsudek OS v HK, který nám dává 100% za pravdu při stejném způsobu a formě uzavření smlouvy, kdy je konstatováno, že pokud je popis služby a její cena uvedena v předsmluvní dokumentaci a v kořenové smlouvě, tedy ne v obchodních podmínkách, je toto plně dostačující v rámci dopadající aktuální právní normy v ČR, tudíž všechny další námi prováděné informační kroky navíc, jsou pouze naší dobrou vůlí ve směru k našim klientům,

- ano máte pravdu, logo bylo zvolené nešťastně, ale ne záměrně, tak jak uvádíte, proto bylo i změněno, ale v žádném případě se nejednalo o záměr, jelikož inzerujeme i na dalších cca 10 realitních serverech,

- jelikož nabízíme více služeb a máme nastavených více odměn, není možné před tlačítkem registrovat se vypisovat vše, právě toto by mohlo být matoucí, proto je vše srozumitelně vysvětleno v ceníku, kde velikost písma je stále stejná, služba v rámci aukce je zdarma, atd., ale co je nejdůležitější vše je uvedeno v před smluvní dokumentaci a kořenové smlouvě,

- na email Vám pošleme výčet všech činností, které je potřeba udělat, aby jste mohl Vy jako klient obdržet 1 email s vyhláškou a posudkem, po jeho přečtení nám musíte dát za pravdu, že poplatek 5 tis Kč je opravdu minimální,

- informační ceník byl zveřejněn na našem webu již 4 měsíce před uveřejněním pořadu, ne tak jak chybně uvádíte,

- cena za zastupování v dražbě není uvedena v ceníku, ale stanovuje se vždy dle aktuálního zájmu a "velikosti" obchodu a jelikož o tuto službu je velký zájem, stanovujeme vždy podmínky dle aktuálního zájmu,

- vzhledem k našemu přesvědčení, že máme nárok na předmětný poplatek Vás žádáme o jeho úhradu, dle zaslané výzvy, pokud ovšem jste opravdu, i po obdržení těchto informací a informací ve Vašem emailu přesvědčen, že nám tento nárok nevznikl, neplaťte a vyčkejte podání návrhu na vydání EPR, kde ve lhůtě můžete vyjádřit své námitky.

Pokud máte další dotazy, pište, rádi Vám je zde zodpovíme, jelikož opravdu nemáme co skrývat. Děkujeme Vám, jelikož i tato platforma je užitečná pro naše klienty, kteří zde čerpají informace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.4.2020 20:13, před 5 lety


Lukáš Bečka

Dobrý den,

je vidět férové jednání. Bohužel komunikace probíhá jen zde. To opravdu zřejmě nemáte co skrývat. Vždyť jde vlastně jen o jeden email za 5.000,-Kč s 2ks veřejně dostupných dokumentů. Zřejmě čekáte, kdo se nechá zastrašit. Bohužel otevřený email ani nic z výše uvedeného na email nedorazilo. Pouze 3 emaily s rozdílnými informacemi. Bohužel ani žádná odpověď na požadavek na výmaz z Vaší databáze, ani zpětvzetí výzvy k zaplacení, ani jiná další reakce.

Tomu opravdu říkáte přístup slušné firmy? Navíc kolegům ze "spolku poškozených" ani nakonec nepřišla údajná faktura za zaplacení služeb a požadované ukončení "registrace", "spolupráce" nebo jak tento jednostranně výhodný vztah nazýváte.

Poctivému podnikání kupředu a stále očekávám aktivní přístup k řešení dané situlace

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.4.2020 20:38, před 5 lety

Dobrý den pane Bečko, všechny 3 slíbené emaily Vám byly odeslány.

Informace k našim argumentům:
From: fakturace@s-drazby.cz [mailto:fakturace@s-drazby.cz]
Sent: Wednesday, April 8, 2020 9:40 AM
To: 'lbecka@seznam.cz'
Subject: RE: FW: výzva Lukáš Bečka

Otevřený dopis:
From: fakturace@s-drazby.cz [mailto:fakturace@s-drazby.cz]
Sent: Wednesday, April 8, 2020 9:42 AM
To: 'lbecka@seznam.cz'
Subject: RE: FW: výzva Lukáš Bečka

Přehled všech nutných činností:
From: fakturace@s-drazby.cz [mailto:fakturace@s-drazby.cz]
Sent: Wednesday, April 8, 2020 9:41 AM
To: 'lbecka@seznam.cz'
Subject: RE: FW: výzva Lukáš Bečka

Poslední email Vám zveřejníme zde, ostatní opět přepošleme, zkontrolujte si spam.

Vážený kliente,

níže ještě jednou popíšeme problematiku celé služby, ke které jste provedl svoji registraci, jako klient, kdy toto popisujeme lidsky a bez právních obratů, aby to bylo srozumitelné pro všechny:

Nákup nemovitosti z dražeb je možnost jak výhodně (s finanční slevou) nakoupit nemovitost. Tomuto výhodnému nákupu však předchází řada kroků a úkonů, které běžně nejsou kupujícím známy a tudíž pro tento nákup potřebují odbornou pomoc. Jednak se jedná o samotnou registraci na dražbu, která je v některých případech ne vždy jednoduchá (autentizace listin, doložení totožnosti…atd.), dále nutnost složit dražební jistinu a realizovat samotnou účast na dražebním jednání. Tomuto předchází kontrola dražební vyhlášky a znaleckého posudku z naší strany. Z naší strany jsme ve všech těchto krocích našim klientům nápomocni.

Aby vůbec se naši potencionální klienti mohli o nových a prověřených dražbách vůbec dozvědět, musíme tyto dražby vyhledat, prostudovat jejich výhodnost, zaplatit inzerci na sreality.cz a s našimi potencionálními klienty komunikovat, včetně telefonické a emailové podpory, která je samozřejmě založena na lidských zdrojích, které jsou velmi finančně nákladné. Toto vše se realizuje pro naše potencionální klienty bezplatně. Ještě tedy jednou:

VYHLEDAT DRAŽBY…..lidské zdroje
VYBRAT TY DRAŽBY, KTERÉ MAJÍ SMYSL A JSOU VÝHODNÉ….lidské zdroje
ZADAT PLACENOU INZERCI TĚCHTO DRAŽEB…….lidské zdroje
ZAPLATIT INZERCI……finance
POSKYTNOUT KLIENTŮM TELEFONICKOU A EMAILOVOU PODPORU……lidské zdroje
VŠE PRO POTENCIONÁLNÍ KLIENTY BEZPLATNĚ…..za nula Kč

Pokud se již z potencionálního klienta stane registrovaný klient, je naše podpora pro výhodný nákup již směřována cíleně a to ke konkrétní nemovitosti, kterou si klient vybral a to zasláním všech příslušných dokumentů a opět uvádíme dokumentů, které někdo musel vyhledat, zkontrolovat, pročíst atd….již samozřejmě v rámci registrace, která je zpoplatněna registračním poplatkem.

V případě aktivní účasti na dražbě můžeme klienta zastoupit, pomoci s financováním dražební jistoty a všech ostatních činností popsaných ve smlouvě, po dražbě se řeší vyklizení nemovitosti, popř. dofinancování části kupní ceny, popř. řešit předražek.

Podívejte se do smlouvy, jaké činnosti je možno využít a podívejte se výše kolik energie se musí vydat, aby si jen potencionální klient mohl přečíst inzerát o výhodné dražbě a to zcela zdarma.

Byla uzavřena smlouvu na dálku, tak jak máte popsáno v předchozích emailech, tudíž žádný fyzický podpis není potřeba.

Děkujeme Vám za pochopení výše uvedené problematiky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.4.2020 20:58, před 5 lety


Lukáš Bečka

Dobrý den,

zřejmě jste nečetli celé znění předchozího dotazu.

1, Bohužel ani žádná odpověď na požadavek na výmaz z Vaší databáze
2, žádné zpětvzetí výzvy k zaplacení
3, jakým způsobem se Vás dá navždy zbavit... zřejmě chcete zaplatit nějakou částku a tím je všemu konec? Nebo jakým způsobem lze ukončit tento spor - jednou a navždy!

děkuji a prosím nezasílejte mi žádné emaily s hlavičkou na žádost klienta. Toto slovní spojení s vašimi smluvními podmínkami je poněkud nebezpečné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.4.2020 00:00, před 5 lety

Dobrý den pane Bečko, pokud jste provedl registraci v rámci služby exekuční dražby a obdržel od společnosti plnění dle uzavřené smlouvy, bylo by dobré kdyby i z Vaší stany došlo k finančnímu plnění, tak jak je dohodnuto ve smlouvě. Pokud však jste registraci neprovedl, nebo jste neobdržel plnění, poplatek neplaťte a vyčkejte dalšího řešení, kde můžete uplatňovat své námitky. Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2020 20:36, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.5.2020 12:27, před 5 lety


Lukáš Bečka

Optimalni reseni ze strany společnosti. Neodpověděl na dotazy ani zde ani přímými e-maily. Fakta tedy jsou:

1, Poukazování na podmínky, které jsou jiné nyní než v době “registrace”,
2, zaslané nic-nevysvetlujici e-maily
3, bohužel ani faktura za údajně poskytnuté služby s potvrzením bezdluznosti abych se mohl navždy s touto společnosti distancovat a riskovat v budoucnu další nevratné chování
3, lidi co to čtete... dejte si na ne pozor! Ve finále ani nezaslou potvrzení o bezdluznosti či doklad o zaplacení. Pouze můžete odeslat částku na základě požadavku k platbě (nikoli prefektura či faktura se splatnosti)
4, pokud to s-dražby docetly až sem, pošlete tedy fakturu s potvrzením bezdluznosti a vymazání z databaze

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2020 16:28, před 5 lety

Dobrý den pane Bečko, faktura je běžně odeslána do 3 dnů po obdržení platby. Aukční podmínky jsou od spuštění služby stále stejné. Vymazat údaje si může každý klient sám v rámci svého uživatelského účtu, tak jak toto nařizuje GPDR. Úplně přesně nevíme co po nás požadujete, aby na faktuře bylo uvedeno prohlášení o bezdlužnosti a prohlášení o vymazání z databáze ? Pokud chcete od nás nějaké takovéto potvrzení, vypracujte si ho a pošlete nám ho k odsouhlasení, opravdu nevíme co přesně požadujete, ale faktura má běžné zákonné náležitosti a Vámi požadované prohlášení jak o bezdlužnosti, tak o "vymazání z databáze" není její součástí. Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2020 12:55, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.8.2020 12:39, před 4 lety


Lukáš Bečka

Hodnocení:

Komentář: K vyřešení sporu nedošlo jelikož subjekt řeší danou záležitost formou "ohrané desky" a neakceptuje jakékoli rozumné vyjádření stížnosti. S-dražby reagují jen po dotazech chodící přes tento web "vasestriznosti.cz". Údajná nápravná opatření aktualizoval po mé registraci. Stížnost nemá smysl dále řešit formou dTestu a moc děkuji za pomoc. S-drazby zkratka využívají zastrašovací techniky a nikterak neřeší údajný problém o zaplacení veřejně dostupných informací - a samotné dražby jsem se také neúčastnil. Faktura dosud zaslána nebyla, komunikace byla pouze za pomoci těchto webových stránek.