Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
1.4.2020 jsem si objednala kameru u společnosti DATART přes jejich webové stránky. Dne 3.4. mi byla doručena, bohužel bez českého návodu. Vzhledem k tomu, že nejsem technický typ, nejsem schopna bez českého návodu kameru určenou k hlídání klisen, které mají každým dnem rodit, nainstalovat. Obratem jsem návod hledala na webu, bohužel nenašla, psala jsem dotaz na infolinku, nakonec jsem tam i volala. Paní mi řekla, že ho pohledá a pošle mailem. Odpověď mi dorazila teprve dnes (po třech dnech) s tím, že český návod nemají a poptávají ho u výrobce.
Mám možnost kameru vrátit a jít si koupit jinam jinou s českým návodem? Za týden mi už bude k ničemu :-(
děkuji
s pozdravem
Iveta Svobodová
IP kamera D-Link DCS-2670L - bílá skladem 1 ks 4 599 Kč Paměťová karta Kingston Canvas Select Plus MicroSDXC 128GB UHS-I U1 (100R/10W) + adapter skladem 1 ks 799 Kč Doprava/doběrečné 0 Kč/0 Kč Celkem 5 398 Kč
obratem zaslaný český návod, ideálně ke stažení na webu, když není přiložen v papírové formě. Obratem ale myslím opravdu obratem, ne za týden nebo 14 dní
|
Tweet |
Jsou-li pro užívání věci stanovená zvláštní pravidla, je prodávající povinen dodat spotřebiteli návod v českém jazyce. Nesplnění této povinnosti může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dodání českého návodu je povinností podnikatele dle § 9, § 10 odst. 2 a § 11 zákona o ochraně spotřebitele. Pochybení v této oblasti dává spotřebiteli právo zboží reklamovat, protože se jedná o vadu výrobku, případně od smlouvy odstoupit, pokud podnikatel nedodá český návod ani do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.