Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
k mému telefonnímu číslo (viz referenční údaje) byla smlouva dvouletá smlouva, která právě před pár dny (3. 4. 2020) skončila. Již začátkem tohoto roku jsme zadali v systému Můj Vodafone, aby smlouva NEBYLA automaticky prodloužena. Zároveň jsem byl 20. 2. 2020 na prodejně Vodafone v OC Nový Smíchov, kde jsem se chtěl podrobně informovat na možnost UKONČENÍ SMLOUVY, aby vše proběhlo včas, v pořádku a bez průtahů. Prodejcem mi bylo sděleno, že stačí zažádat o ukončení smlouvy před koncem smlouvy, že kdybychom to udělali hned 20. 2. 2020, přišel bych o 2 měsíce telefonování, které bych vzhledem k smlouvě do 3. 4. 2020 stejně musel zaplatit. Proto jsem tedy dle jeho pokynů 1. 4. 2020 vyplnil formulář o ukončení smlouvy v systému Můj Vodafone, kde jsem zaškrtl i možnost "zrušit číslo" (mám SCREENSHOT odeslaného požadavku). Ve formuláři NEBYLO MOŽNÉ NASTAVIT DATUM UKONČENÍ, proto jsem předpokládal, že vše probíhá dle nových pravidel a nejpozději do 5 dnů bude vše uzavřeno. V potvrzujícím formuláři, který mi přišel SMS bylo však uvedeno "... přijali jsme vaši výpověď. Smlouvu číslo 1-81262174916_0 pro tel. číslo (viz ref. údaje) vám ukončíme k 29. 4. 2020." V tom okamžiku jsem hned volal na zákaznickou linku *77, kde mi operátorka potvrdila (musí být tedy někde nahraný záznam!), že k deaktivaci čísla dojde do 6. 4. 2020 a pokud bude nutno platit za ty dva dny nad rámec smlouvy, platit se bude pouze poměrná částka. Dnes, tj. právě 6. 4. 2020 mi však přišla SMS s tímto zněním "Dobrý den, vaše služba GSM Uzivatel má nyní nastaveno datum ukončení k 3. 4. 2020. Hezký den". S tím absolutně nesouhlasíme a chceme ukončit a deaktivovat číslo DNES, dle pravidla o 5 dnech. Navíc nyní v systému Můj Vodafone vidíme, že naše aktuální útrata od 4. 4. do 3. 5. 2020 je 599,40 Kč (tj. CELÝ měsíční paušál, z čímž absolutně nesouhlasím, když jsem vše provedl dle zákona). Nejméně srozumitelné je, že nám operátorka vše potvrdila a najednou v den, kdy nejpozději mělo být vše vyřešené, přijde SMS o datu 3. 5. 2020. Okamžitě jsem opět volal operátorce, která mi však nebyla schopna říct vůbec nic. Jen potvrdila (přečetla) vše, co i já vidím v mých SMS. A že prý s tím nemůže nic dělat a neví, jak nám více pomoci (i o tom bude jistě vzhledem k nahrávání hovorů potvrzení). Zároveň mi sdělila, že se mi pokoušel dovolat někdo z výpovědního oddělení (mé druhé tel. číslo však používám pouze k pracovním hovorům, proto jsem cizí číslo nebral). Požádal jsem, zda by mě tedy mohla operátorka ihned spojit s výpovědním oddělením, ale to nebyla schopná. A že prý se mi ozvou sami. Já však nechci čekat další dny a žádám okamžité ukončení smlouvy a deaktivaci čísla. Dále nesouhlasím s platbou za období 4. 4. až 3. 5. 2020, jelikož jsem vše provedl včas. Děkuji za pomoc dTestu a zároveň žádám Vodafone o co nejrychlejší řešení situace. Jednání společnosti Vodafone se mi v této situaci zdá velice nekorektní a doufám, že je to jen nedorozuměním a nekompetentností operátorů. S pozdravem Petr Hájek
Tel. číslo +420 777 896 304
Okamžité ukončení smlouvy, ideálně k 3.4.2020, i bez poměrečné platby paušálu za další měsíc (POMĚRNOU částku za max. další 2 dny - vzhledem k pětidenní lhůtě - jsem ale případně ochotný zaplatit).
|
Tweet |
Zaměstnanci jednají jménem společnosti a v právních vztazích ji zastupují. Dohodne-li se zaměstnanec společnosti se spotřebitelem na termínu ukončení smlouvy, je tento termín pro společnost závazný. Pokud by zaměstnanec poskytl nesprávnou informaci, kterou poskytuje zákazníkovi na základě existujícího smluvního vztahu, jde to k tíži společnosti, která odpovídá i za případnou škodu.
Pokud spotřebitel, při jednání na pobočce, jasně deklaroval svůj zájem smlouvu ukončit ke konci sjednané doby a postupoval dle pokynů zaměstnance, měla by být smlouva ukončena právě k 3. 4. 2020. Pokud v následném telefonním hovoru bylo ukončení sjednáno s oboustranným souhlasem smluvních stran na 6.4., je tento termín pro společnost závazný. Ta není oprávněna účtovat částku za služby po konci smluvního závazku.
Pokud by přesto společnost částku za období po 6.4. účtovala, je třeba podat reklamaci vyúčtování. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Hájku,
rádi celou situaci prověříme na základě reklamace, kterou můžete podat online cestou na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/, případně poslat poštou na adresu:
Vodafone Czech Republic, a. s.
Reklamační oddělení
náměstí Junkových 2
155 00 Praha 5
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.