Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 30.6.2014 jsem objednal a zaplatil na kasa.cz mikrovlnou troubu Gorenje MO 17 ME.Další den mě zboží došlo, ale po rozbalení zásilky jsem zjistil že trouba má rozbité sklo.Dle pokynů informačního centra jsem zboží nafotil a fotky poslal reklamační oddělení.
Poté mě napsali, ať zboží reklamuji nejdříve u přepravce(česká pošta)a potom ať jím pošlu jejích vyjádření.Dobrý den,V souladu s § 2172 NOZ uplatňuji reklamaci u Vás jakožto prodejce který dodal zboží s vadou (§ 2161 NOZ) a se kterým jsem uzavřel smlouvu dle NOZ.Nejsem v žádném smluvním vztahu s dopravcem, v tomto případě Českou poštou.Česká pošta je Váš smluvní partner a z mé strany byla již poskytnuta odpovídající součinnost s uplatněním vady zboží.Žádám obratem o Vaše potvrzení, že vadné zboží vyměníte, v opačném využiji svého práva odstoupit od smlouvy a budu vyžadovat vrácení kupní.
Na to mě odepsali ať zboží pošlu k odbornému posouzení.10.7.2014 jsem jim zboží zaslal a dnes je 24.8.2014 a stále nemám ani nové zboží a ani peníze.
Mikrovlnná trouba Gorenje MO 17 ME
Požaduji vrácení peněz v plné výši, včetně nákladů na dopravu 60 Kč bez DPH.(a to ani nepočítam čas, který jsem tomu musel věnovat)
|
Tweet |
Je pravdou, že spotřebitel má uzavřenou smlouvu s prodávajícím, který odpovídá za dodání bezvadného zboží. Pokud však adresát zboží převzal, přechází na něj právo uplatnit reklamaci ve stanovené lhůtě. Toto upravují poštovní podmínky, které jsou přijaty na základě zákona o poštovních službách. V případě, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci u prodávajícího a ten ho informoval o nutnosti uplatnění reklamace u přepravce a spotřebitel odmítl konat, neposkytl prodávajímu potřebnou součinnost, protože mu fakticky znemožnil uplatnění nároku na náhradu škody po dopravci. V této souvislosti by se dal dovodit nárok prodávajícího na náhradu škodu vůči spotřebiteli. Nicméně prodávající by neměl omezovat práva z odpovědnosti za vady na skutečnost, zda reklamace bude přepravcem uznána nebo nikoli. Tento krok slouží pouze k tomu, aby si prodávající s dopravcem mohl vyrovnat své závazky. A spotřebitel má v době uplatnění reklamace věc u sebe. Dále se ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem uplatní § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, který stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Tímto nejsou dotčeny práva spotřebitele, které mu vyplývají z uzavřené kupní smlouvy,tedyna dodání bezvadného zboží. Reklamace by měla být vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
Společnost HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.