Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 28.11.2019 objednáno a zaplaceno zboží v celkové ceně 605 Kč vč. poštovného (vše objednáno přes webové stránky e-shopu), na mail přišla ten den potvrzená objednávka a taktéž potvrzení o přijetí platby. Od té doby žádná reakce, dne 10.12.2019 byla zásilka urgovaná mailem - bez odezvy. Dne 13.12. další urgence mailem, rovněž bez odezvy. Dne 18.12.2019 mi byl doručen balíček, ve kterém byl pouze jeden kus objednaného zboží ze tří (hrnek KPF za 150,- Kč). Znovu zaslán mail s urgencí. Poslední urgence byla dne 7.1.2020 - na žádnou z urgencí nepřišla odezva. Mezi jednotlivými urgencemi provedeno několik telefonátů, snaha o kontakt na facebooku, u zaměstnavatele jednatelky společnosti. Chat na webových stránkách je taktéž neustále offline a nelze se zkontaktovat. Veškeré podklady mám vytištěné a jsem ochotna doložit.
hrnek KPR - doručen; nedoručeno zboží - kód č. 285 - Hodinky pro zdravotní sestry retro- červené - cena 220,- Kč, kód č. 113 - karabina se šňůrkou Medical - cena 85,- Kč
vrácení peněz na účet, ze kterého bylo zboží zaplaceno
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. V řešené věci se bude právo na odstoupení týkat závazku v té části, ve které nebylo plněno - tzn. že spotřebitelka nebude mít nárok na vrácení celé částky, ale pouze částky odpovídající nedodanému zboží, tj. dvěma kusům z objednávky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Platbu za nedodané objednané zboží jsem dnes odeslala spotřebitelce zpět na účet. Gryc
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.