Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
jednou jsem ze zvědavosti navštívil stránku jenjednanoc.cz, nikdy jsem u nich neplatil VIP ani nic takového a přesto mi přišel e-mail že mám uhradit částu ve výši 269,56 EUR za své VIP členství. Nevidím důvod proč jim něco platit za službu kterou jsem nikdy nevyužíval, ani využívat nechci a přesto hrozí že tuto částku budou vymáhat po mě soudně když ji do termínu nezaplatím. Nevím si s tím rady mohli byste mi prosím poradit, děkuji.
Zrušení účtu Michalsakal2
|
Tweet |
V případě soudního sporu by musela společnost prokázat, že existuje právní důvod, na jehož základě se může domáhat zaplacení údajného dluhu. Pokud společnost nedoloží, že mezi ní a spotřebitelem byla řádně uzavřena smlouva (společnost předem prokazatelně informovala spotřebitele o všech smluvních podmínkách), nemůže být společnost ve sporu úspěšná. Spotřebitelovi doporučujeme, aby si uchoval e-mail, v němž společnost informoval o tom, že se do její služby neregistroval a tudíž s ní ani neuzavřel žádnou smlouvu.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost
přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.