Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v sobotu večer jsem narazil na slevovou akci na deskové hry webu dobre-knihy.cz kde byla hra Discover:Země neznámé za cenu 292 Kč. Hru jsem si dal vyhledat do google a ten mi ukázal že hra je ve více obchodech někde za 286-350 kč jinde kolem 500Kč jinde 700-999Kč a někde i 1290Kč. Z toho jsem usoudil že prodejci nakoupili hru v různou dobu její "životnosti" a že se jedná o tzv "likvidaci skladů" a jelikož se jedná o zajímavou hru kde každá krabice je jedinečná tak sem objednal rovnou dva kusy, aby nákup měl smysl tak sem přidal i jinou slevovou hru a dvě knihy. Následně mi přišlo potvrzení objednávky kde se píše "Kupní smlouva je uzavřena v souladu s Obchodními podmínkami. " Jelikož je internetový obchod prošpikován akcemi a slevami tak mě ani nenapadlo že by mohlo být něco špatně.
Nyní obchod odmítá dodat hry že se jim prý nějak špatně propsala data a že se jednalo o "zjevnou chybu" a tak mají právo zboží neodeslat, hry mi škrtli z objednávky. Na moje emailové upozornění že s tím nesouhlasím a žádám dodání dle platné kupní smlouvy již nereagují.
https://www.dobre-knihy.cz/discover-zeme-nezname-dobrodruzna-hra-403427.html
Dodání všeho zboží dle uzavřené objednávky.
|
Tweet |
Uzavřou-li spotřebitel s podnikatelem kupní smlouvu, tato smlouva je zavazuje a jsou povinni vzájemně si poskytnout ujednaná plnění. Není možný postup prodejce, kterým by po uzavření bez zákonného důvodu navýšil spotřebiteli původně sjednanou kupní cenu.
Pokud by prodávající uvedl cenu za zboží ve výši, která se průměrně rozumnému člověku (§4 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), resp. průměrně rozumnému spotřebiteli, musí jevit jako evidentně nesprávná a která je u zboží vzhledem k jeho povaze a vlastnostem uvedena pouze nedopatřením, vůbec platně nevznikla kupní smlouva. Prodávající totiž neprojevil (při určování ceny) svou skutečnou a vážnou vůli (§ 552 občanského zákoníku). Je velmi individuální, kdy je uvedená cena posouzena už jako evidentně nesprávná, vždy je však nutné uplatnit pohled průměrného spotřebitele. V daném případě bude pro posouzení případu rovněž podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.