Společnost


WHI PRESS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41150Z reklamace vráceno neúplné a rozbité zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.04.2020, před 5 lety

Rastislav Žumár

Znění stížnosti

Po odmítnutí mé nabídky(mobilní klimatizaci přivézt autem k reklamaci,abych se ujistil,že ji předávám v pořádku),mi bylo po tel.hovoru přikázáno ji poslat na sídlo firmy. Zboží jsem zabalil a krabici vyložil bublinkovou folií, v nejlepší víře, že se přepravou nezničí a poslal pojištěné se všemí jejími doplňky s označením křehké.
Po mém upozornění podnikatele,že se blíží konec možnosti vyzvednutí a tudíž bude balík vrácen odesilateli, byl přeposlán na jinou adresu a doručen.
Nasledně mne kontaktovala firma,že zboží bylo doručeno rozbité,ale neudělali nic,aby zaznamenali tuto skutečnost u přepravce.
Bylo mi nabídnuto po zaplacení 2000kč poslání nového výrobku a tento použít na náhradní díly.Nabídka zajímavá, ale nechce se mi platit za chyby jiných,tudíž jsem ji odmítl.Reklamace vodní pumpy byla záhy zamítnuta a zboží bylo posláno zpet bez doplňku(ovladač), zničené a s nefungujícím větrákem. Klimatizaci jsem koupil u obchodníka v únoru min. roku za 10.000kč.
Podnikate se mi nedaří tel. kontaktovat, na email neodpovídá. Dostal jsem jen dopis, že je pro ně věc vyřízená.


Produkt

Klima bez hadice PRO II


Požadované řešení

Zaslání nového výrobku, nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2020 14:56, před 5 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Sjednal-li přepravu spotřebitel, pak je namístě uplatnit u daného přepravce práva z vadného plnění a nárok na náhradu škody. Uplatnění práva z vad nevylučují uplatnění nároku na náhradu škody, avšak čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu. Může-li přepravce prokázat, že zboží v pořádku odevzdal, je nutné reklamaci zamítnutou z důvodu mechanického poškození rozporovat, neboť k poškození, ke kterému nedošlo u spotřebitele ani u přepravce, patrně došlo při reklamaci samotné. Spotřebitel se může obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.

Sjednal-li přepravu prodejce, pak je věcí prodejce, zda uplatní vůči přepravci reklamaci přepravní služby či nikoli. Poškození věci při přepravě v situaci, kdy přepravní smlouvu uzavřel prodejce, nemůže být důvodem pro zamítnutí reklamace.

Může-li spotřebitel prokázat, že zboží odeslal nepoškozené (resp. pouze s vadou, kterou reklamoval), pak nemůže za poškození výrobku některou z dalších stran, které představují přepravce a prodávající, nést odpovědnost.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2020 08:53, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.