Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránkách „Svetomat“ dne 18.3. 2020 jsem objednal ochrannou pomůcku a týž den dle zaslaných pokynů přes internetové bankovnictví uhradil. Dne 22. 3. 2020 v 9:37 jsem na níže uvedené stránky napsal:
Žádám o okamžité sdělení termínu vyřízení zboží dle objednávky č.142 642!!
Odpověď z 23.3. 2020 : Dobrý den, váš balíček byl odeslán 18.března. S pozdravem Petra Černá
Další urgence dne 27.3. 2020
Bohužel jsem do toho dne a této hodiny zásilku dle objednávky č. 142 642 neobdržel. Prosím o podrobnější informace např. komu byla zásilka předána k doručení, doklad o předání k doručení, atd..
Odpověď dne 1.4. 2020
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš email!
Rádi bychom vám odpověděli na vaší otázku + vám zopakujeme užitečné informace o doručování, které by vás mohly zajímat. Garantujeme odeslání balíku do 24h od přijetí platby. Doba odeslání ale není doba doručení. Dobu dodání vždy přesně uvádíme pod produktem v popisku. Tuto dobu jsme uvedli i v obchodních podmínkách před dokončením vaší objednávky. Naše zboží je z celého světa. Máme dodavatele a výrobny v mnoha zemích a proto se i doba dodání u jednotlivých produktů liší. Nikdy to neumíme přesně určit, uvádíme však rozmezí 5 - 40 PRACOVNÍCH DNÍ.
Uvědomujeme si, že doba dodání může být zdlouhavá. Je ale kompenzována dopravou zdarma, nízkými cenami a dárkem k objednávce.
Trackingové informace má dodavatel, který vám zboží odeslal přímo na vaší adresu - aby se balíček zbytečně nezdržoval. Díky tomu přijde balíček o něco rychleji, nemůžeme vám ale sdělit sledovací číslo.
Zboží vám doručí Česká pošta - podle svých zásad. Pokud vás nezastihne doma, balíček uloží na místní pobočce.
S pozdravem,
Zuzana Konopná,
Petra Černá
manažer zákaznické podpory
info@svetomat.cz
www.svetomat.cz
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického výkladu i ještě před samotným převzetím. Odstoupí-li pak spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 občanského zákoníku lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Pokud prodejce nereaguje, odkazujeme na postup uvedený výše.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.