Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V sobotu 4.4.2020 jsme si v internetovém obchodě Hornbach.cz objednali zboží za bezmála pět tisíc korun.
Vyzvednutí na prodejně nebylo možné. Šla označit pouze možnost přepravy za poplatek 499Kč a při platbě předem.
Využili jsme tedy jejich službu TrustPay pro okmažitý převod.
O den později jsme obdrželi potvrzení od TrustPay, že platba proběhla úspěšně.
Z hobby marketu ovšem nepřišlo nic...
Po třech dnech nám to nedalo a zavolali jsme na zákaznickou linku. Paní reagovala tak, že to je při této volbě platby úplně normální, protože prostě a jednoduše nedošlo k vytvoření objednávky, ale o nic prý nejde. Máme si objednávku vytvořit znovu a zažádat si o spárování původní platby k nové objednávce.
Po tomto kolotoči nám přišla odpověď, že momnentálně nestíhají odpovídat na všechny dotazy a my že máme být trpěliví.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zboží, které potřebujeme k dokončení stavebních prací v pokojíčku, kam čekáme nový přírůstek a kde budou všechny stavební práce ukončené již na konci tohoto týdne, tedy v době, kdy měla společnost (za nemalé přepravní náklady) zboží doručit, budeme mít z bytu staveniště a skládku po dobu neurčitou!!! A společnost Hornbach tak bude naše peníze držet jako rukojmí, dokud si na nás někdo laskavě neudělá čas.
Chování zaměstnankyně zákaznické podpory považujeme také za neprofesionální. Ubezpečovala nás pořád, že o nic nejde, že je to prostě jenom systém a ten zkrátka nepracuje bezchybně, a že jsme všichni unavení, a že je teď prostě těžká doba, a že nejsme jediní...
Požadujeme doručení zaplaceného zboží do konce tohoto týdne, jak bylo uvedeno při objednávce 4.4.2020
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, může jej spotřebitel upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Byla-li mezi smluvními stranami sjednána smluvní pokuta za porušení smluvní povinnosti, má kupující možnost žádat zaplacení této smluvní pokuty. Vznikla-li kupujícímu kvůli porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího škoda, může kupující žádat po prodávajícím taktéž náhradu této škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.