Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41177Česká podnikatelská pojišťovna Vienna Insurance Group - ČPP/VIG opakovaně nekorektní jednání v plnění škodní události na voze, krácení plnění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.04.2020, před 5 lety

Patrik Flodr

Znění stížnosti

Dobrý den,

zdravím Vás a rád bych podal stížnost k prošetření jednání České podnikatelské pojišťovny Vienna Insurance Group - ČPP/VIG P.O.BOX 28, Modřice 664 42, datová schránka: 3v8dkek, platné univerzální číslo účtu ČPP:700135002/0800, telefon: 957 444 555

Stručný nástin událostí, které vedly k podání stížnosti a podnětu k prošetření:

1. Dne 2.12.21019 jsem byl poškozen klientkou ČPP/VIG p. Vránovou Renátou a jejím vozem r.z. 4M17346. Poškozeným jsem já, Patrik Flodr, a můj vůz. Havárii ve stejný den šetřila policie ČR včetně potvrzení Záznamu o dopravní nehodě, viníkem byla jednoznačně označena p. Vránová, která plně souhlasila. Příslušníci PČR pořídili fotodokumentaci nehody a potvrdili, že bude poskytnuta i příslušným pojišťovnám včetně ČPP.

2. S mojí pojišťovnou Uniqa byla dohodnuta oprava mého vozu z mého hav. pojištění u smluvního servisu pojištovny Uniqa a to dne 3.12.2019, kontaktován byl i příslušný autorizovaný servis s naplánováním přistavení vozu, tento den padl na 4.12.2019. Můj vůz byl i v tento den (4.12.) přistaven k nafocení, opravě a "likvidaci" škody způsobené klientkou ČPP/VIG. Dle sdělení smluvního a likvidujícího servisu je plánované dokončení opravy odhadnuto na 23.12.2019. Proplacení opravy bude následně řešit moje pojišťovna Uniqa s pojišťovnou viníka, tedy ČPP/VIG v rámci povinného ručení viníka ČPP/VIG. ČPP/VIG byla detailně a bez odkladu informována.

3. Moje pojišťovna Uniqa mne informovala o nároku náhradního vozu u protistrany (ČPP) po dobu opravy. Operátor ČPP byl kontaktován a v základním rámci mne informoval (3.12.) o tomto nároku včetně smluvních půjčoven ČPP. Smluvní půjčovna ČPP (dle webových stránek ČPP), konkrétně AutoCorp, byla kontaktována pro zahajení řešení zapůjčení vozu dne 3.12. v dopoledních hodinách, ve stejný den odpoledne mne tato smluvní půjčovna ČPP informovala o odsouhlasení zapůjčení náhradního vozu nižší kategorie (konkrétně Škoda Octavia v základní výbavě, r.v. neuvedli, najeto 120tis. km). Pro oficiální potvrzení zapůjčení vozu u smluvní půjčovny ČPP jsem opakovaně kontaktoval operátory ČPP dne 3.12. a následně 4.12., pouze jsem se dozvěděl zapsání požadavku zápůjčky vozu nebo zápisu o urgenci tohoto požadavku, nebylo jednoznačně sděleno to, co jako oficiální informaci o odsouhlasení zapůjčení vozu označovala smluvní autopůjčovna ČPP. Dne 4.12.15:22 mne kontakovala likvidátorka ČPP z tel. čísla 495 704 454 s tím, že potvrdila pouze nárok na zapůjčení vozu u zmíněného partnera AutoCorp a na můj konkrétní dotaz, zda je možné dokončit aktuálně probíhající jednání o zapůjčení vozu prostým ano nebo ne, reagovala zcela vyhýbavě a konkrétní odpověd jsem opakovaně nedostal. Jako svědky mám oba zaměstnance smluvní půjčovny ČPP.

4. Detailní popis komunikace ze dne 4.12. 15:22 na tel. č. 495704454 – konkrétně určená likvidátorka ČPP/VIG k dané škodní události mne opakově chybně informovala o "totální" škodě na mém vozidle a velmi se divila, že se nejedná o totální škodu, komunikace s danou likvidátorkou byla velmi rozporuplná, málo a místy zcela nesrozumitelná, vedena převážně v rovině "právnického" jazyka. I přes opakovanou žádost o vyšší srozumitelnost, konkrétnost a jasné definování pro běžného spotřebitele mne ignorovala s tím, že "mi dva se nedomluvíme". Takovéto jednání s velmi autoritativní dikcí ze strany likvidátora škody nepovažuji za profesionální, možná bude likvidní, ale mne jen zahnala do defenzivy a defenzivního jednání. Rád bych uvedl její jméno, ale bohužel jsem špatně rozuměl sdělenému jménu, které mi nakonec odmítla sdělit srozumitelně. O skutečná fakta průběhu škody a již provedených úkonech (např. oprava a likvidace škody v rámci hav. pojištění, fotodokumentace pořízená policií ČR) v daném hovoru nejevila zájem, nabízené číslo škodní údalosti u pojišťovny Uniqa si nezaznamenala, resp. odmítla. Požádal jsem o změnu likvidátora ČPP, který mne kontaktoval nasledující dny jen telefonicky s tím, že jen doplnil neurčitost v poskytnutí, resp. proplacené době zapůjčení náhradního vozidla, přesný počet dnů neuvedl i když jsem se přímo dotazoval (a i když to smluvní partner ČPP/VIG, tedy konkrétně jejich smluvní autopůjčovna AutoCorp přesně zmiňuje v podmínkách zapůjčení následující „…Informujte se u likvidátora na počet dnů, po které vám bude pojišťovna hradit nájem náhradního vozidla…“), jistotu pouze poukázal s tím, že doba zapůjčení náhr. vozidla, resp. částka k proplacení bude 100% krácena…bez dalšího komentáře, pouze jsem byl zděšen tímto hostilním jednáním a chováním zástupci ČPP/VIG.

5. V březnu 2020 jsem běžným psaním (nedoporučený dopis) dostal od ČPP/VIG informaci, že škodní událost neuzavřeli z důvodu nedostatku poskytnutých informací, což bylo mé další „zděšení“ nad jednáním ČPP/VIG, navíc v celém dopise neuvedli konkrétně chybějící informace. I toto jednání ČPP/VIG vnímám jako vysoce účelové a nátlakové ze strany ČPP/VIG.

6. Opět v březnu 2020 po předchozím dodání běžného psaní od ČPP/VIG jsem obdržel (pouze!!) email od smluvní autopůjčovny ČPP/VIG firmy AutoCorp výzvu k zaplacení cca 2100,- CZK z důvodu krácení proplacené částky za zapůjčení vozu. Podotýkám, že vůz byl zapůjčen jen po dobu opravy vozu, a vrácen již den před předáním vozu z opravujícího smluvního autoservisu pojišťovny Uniqa (který jen zároveň i oficiálním likvidátorem pojišťovny Uniqa). I tento bod potvrzuje již předem „naplánované“ jednání ČPP/VIG, které jednoznačně označil likvidátor ČPP/VIG v telefonickém rozhovoru z prosince 2019. Navíc pod čarou podotýkám, že jsem emailem s firmou AutoCorp nikdy nejednal a tedy ani nevím, zda je možné reflektovat tuto formu „výzvy“ k úhradě, u které není možno zjistit autenticitu.

7. Vzhledem k výše uvedeným faktům a recentnímu dopisu ČPP/VIG očekávám další možné neurčité komplikace s touto pojišťovnou a jejím smluvním partnerem AutoCorp. Proto jsem se rozhodl k podání stížnosti. V daném sledu událostí jsem se neocitl svojí vinou, jsem poškozeným a navíc jsem se bez své vůle stal „nesmluvním klientem“ ČPP/VIG s danými dopady (resp. klientem bez jakékoliv smlouvy…). Bohužel k oběma společnostem jsem ve zcela nevýhodné a minoritním postavení, a musím k oběma reagovat pouze defenzivně s tím, že nejsem schopen ovlivnit jakékoliv jejich jednání a vývoj událostí svojí maximální vstřícností a otevřeností. Jejich jednání a chování považuji za vysoce tendenční a nejisté, a myslím, že budou i pro mne „nečitelné“ právní kličky ve smlouvě firmy AutoCorp – bylo by vhodné prošetření účtované částky pojišťovně ČPP/VIG a skutečně proplacené, a účtované částky mé osobě, myslím, že budou vycházet z jiných „tabulek“. Další vývoj událostí ze strany ČPP/VIG nejsem schopen odhadnout. Vzhledem k popsanému je jasné, že vše probíhalo ve velké časové a prostorové tísni (termín a místo opravy, místo bydliště, místo práce, denně dojíždím celkově cca 60 km, oprava vozu dostupná v Ostravě, autopůjčovna v Ostravě, komunikace s ČPP nejistá a „nečitelná“ z jejich strany opakovaně i přes urgence).

Mnohokrát děkuji, s pozdravem Patrik Flodr, Olomouc


Požadované řešení

Korektní a pravdivé informování o celé události, prošetření celé události, narovnání krácení plnění pojištění, proplacení krácené částky jejich smluvní firmě AutoCorp, Holandská, Brno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2020 14:13, před 5 lety

Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu. Více o dané problematice je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3309/nesouhlas-s-kracenim-pojistneho-plneni-z-povinneho-ruceni.

Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“

Nebude-li spotřebitel se svou argumentací úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.