Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31. 5. 2014 došlo k ukončení nájmu bytu na odběrném místě (energie byly na začátku smluvního vztahu převedeny z majitele bytu na na nájemce), kde já jako nájemce bytu jsem se ústně dohodl s pronajímatelem bytu na vzájemném přepisu odběrného místa u společnosti LAMA energy a.s. do 30 dnů od ukončení nájmu bytu a od převzetí bytové jednotky. Bohužel majitel bytu podal ihned žádost na přepis odběrného místa u jiného dodavatele (u společnosti ČEZ) bez mého vědomí a ve vlastním zájmu. O této skutečnosti jsem dozvěděl až na základě telefonického hovoru na infolince společnosti LAMA energy a.s., kde jsem žádal o poskytnutí informací o možnosti přepisu odběrného místa. Zde mi bylo sděleno, že majitel bytu již podal žádost na přepis odběrného místa u společnosti ČEZ bez mého vědomí. Následně jsem od společnosti ČEZ obdržel informaci (na pobočce), že přepis odběrného místa (tj. změna dodavatele) je společností LAMA energy a.s. již schválen. Celý proces proběhl bez mého vědomí a souhlasu. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že jsem neměl jakoukoliv možnost ovlivnit provedení přepisu odběrného místa ze strany majitele bytu a domnívám se, že jsem se nedopustil žádného jednání, kterým bych porušil smluvní podmínky společnosti LAMA energy a.s. a z tohoto důvodu nesouhlasím s udělením smluvní pokuty, která mi byla vyměřena ve výši 2.500 Kč za plyn a 2.500 Kč za elektřinu.
Se společností polečnosti LAMA energy a.s. komunikuji písemně i telefonicky a domáhám se storno pokuty. Společnost LAMA energy a.s. se stále odkazuje na článek VI. bod2. písmeno f. Obchodních podmínek, kde je napsáno, že povinností zákazníka je nebýt po dobu účinnosti smlouvy účastníkem jiného smluvního vztahu s jiným obchodníkem a neumožnit dodávku a odběr energií v odběrném místě po dobu účinnosti smlouvy jiné osobě. Ale já jsem po dobu účinnosti smlouvy nejednal s jiným obchodníkem (popřípadě dodavatelem) a neumožnil dodávku a odběr energií v dohodnutých odběrných místech po dobu účinnosti smlouvy jiné osobě dle článku VI. bod 2. písmeno f. Obchodních podmínek. Z uvedeného důvodu nesouhlasím s udělenou smluvní pokutou podle specifikovaného článku Obchodních podmínek a žádám o její stornování.
Storno pokuty
|
Tweet |
Z popisu nevyplývá, na základě jaké právní skutečnosti celý proces proběhl. V této souvislosti si spotřebitele dovolujeme odkázat na Energetický regulační úřad.
Co se týká smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách, ta je dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11.11.2013 neplatná. Smluvní pokuta je sankce za porušení smluvní povinnosti. Platně sjednaná smluvní pokuta by musela být součástí smlouvy hlavní.
Vzhledem k tomu, že společnost na výzvy k řešení stížnosti nereaguje, jsme nuceni stížnost uzavřít pro nereakci subjektu