Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Chtěla jsem platit kartou. Řidič po mně vyžadoval zdělit můj pin ke kartě. To jsem odmítla. Vytáhla jsem z krabice novou rukavici a chtěla naťukat pin. Nebylo mi to umožněno a stále se dožadoval mého pinu. Byla jsem nucena mu tedy vydat hotovost, kterou si převzal bez rukavic a vydal mi nazpět bez rukavic. Má to smysl? Celou bobu byl neurvalý a zvyšoval na mně hlas.
Číslo zakázky 40596338376.kontakt na řidiče 728256445
Je možné vymáhat na zákazníkovi jeho pin k platební kartě? Jak je možné, že si dopravce stěžuje na to, že si objednávám u ppl služby? Děkuji za odpověď
|
Tweet |
Ustanovení § 165 zákona č. 370/2017 Sb. o platebním styku, zakotvuje povinnosti uživatele platebního prostředku (mj. platební karty) následujícím způsobem:
"Uživatel
a) používá platební prostředek v souladu s rámcovou smlouvou, zejména okamžitě poté, co obdrží platební prostředek, přijme veškerá přiměřená opatření na ochranu jeho osobních bezpečnostních prvků,"
Pokud by spotřebitelka sdělila přepravci PIN své platební karty, porušila by tuto zákonem uloženou povinnost. Spotřebitelům doporučujeme nikdy nesdělovat PIN kód dalším osobám.
Přesto, že v současné epidemiologické situaci je vhodné využívat v maximální možné míře bezkontaktní možnosti platby, přepravce není oprávněn sdělení PIN kódu požadovat. Je-li k provedení transakce nutné zadat PIN, považujeme za vhodné řešení jeho zadání při využití ochranného prostředku, v daném případě třeba právě hygienických rukavic.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.