Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
v neděli 5.4.2020 se mi snažil kurýr doručit nákup, který jsem zrušila již 23.3., po nespokojenosti s dodaným zbožím.
Dodávka 5.4.2020 mi neměla být vůbec doručována, zboží jsem nepřevzala.
Mám však plnou cenu strženou z platební karty, respektive rezervovanou částku na bankovním účtu, což znamená, že s ní nemohu manipulovat.
Žádám o vrácení neoprávněně stržené částky, obratem na bankovní účet, respektive o uvolnění rezervované částky na mém bankovním účtu.
Dodávku nákupu jsem zrušila již 23.3. i přesto jste mi ho dne 5.4. poslali.
Zboží z objednávky 1325598573 jsem nepřevzala a i přesto mi držíte peníze v rezervaci.
Problém řeším s Vaší telefonní linkou od pondělí 6.4.2020, v pondělí mi na Vaší lince sdělili, že je to chyba banky, jenže dle jejího vyjádření, právě banka čeká na impuls od Vás, aby peníze uvolnila. Včera jsem se opětovně snažila na Vaší lince o uvolnění mých peněz, ovšem opět beznadějně. Operátor na lince se jmenoval paní Wurmová.
Mám pochopení pro složitost současné situace, ale tohle už je fakt dost i na mě. Jedná se o čásku 4.588,- Kč, pokud by to bylo přes 5.000,- podala bych na Tesco trestní oznámení pro krádež. Objednávka byla včas stornována, Vaší chybou přivezená, mnou nepřevzatá a neoprávněně stržené/ rezervované peníze za nic.
Říhová Klára
Neoprávněně stržená platba
Okamžité odblokování rezervované částky na mém účtu
|
Tweet |
Smluvní vztah se řídí obchodními podmínkami (https://itesco.cz/potraviny-on-line-vseobecne-podminky.html), které v čl. VIII umožňují zrušení objednávky, nestanovují však pro tuto situaci lhůtu k vrácení peněžních prostředků.
Lhůtu však stanovuje ustanovení § 1832 zákona č. 89/2012 Sb.,občanský zákoník. Zrušení objednávky je odstoupením od uzavřené smlouvy. Dle citovaného ustanovení je prodávající povinen nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Při odstoupení od smlouvy se smlouva ruší od počátku, vztah smluvních stran je třeba navrátit do stavu před uzavřením smlouvy. V daném případě by tedy společnost měla poskytnout pokyn bance, díky kterému již prostředky spotřebitelky nebudou blokovány a to nejpozději ve lhůtě stanovené § 1832 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.