Společnost


ERV Evropská pojišťovna, a. s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41202Neoprávněné krácení pojistného plnění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2020, před 5 lety

Hana Kupková

Znění stížnosti

Kvůli náhlému onemocnění dítěte jsme museli v únoru 2020 zrušit plánovanou zahraniční dovolenou. Měli jsme řádně uzavřené cestovní pojištění Storno Plus od léta 2019. Pojistné plnění nám bylo zkráceno na 1/2 z 80% storno poplatků s odvoláním ustanovení pojistných podmínek, podle něhož "měla-li se (cesta) uskutečnit do oblasti, kde politická, zdravotní či jiná situace mohou vyvolávat obavy z cestování, můžeme pojistné plnění snížit o polovinu".
Domnívám se, že v případě prokázaného onemocnění dítěte není na místě spekulovat, zda neuskutečněná cesta mohla či nemohla u někoho vyvolávat nějaké obavy. Kromě toho, kdybych chtěl být podezíravý, mohl bych se domnívat, že tuto "gumovou" klausuli může být pojišťovna v pokušení používat vždy, když nechce plnit v plné výši (třeba proto, že očekává nadstandardní příliv uplatněných nároků na pojistné plnění).


Produkt

Cestovní pojištění


Požadované řešení

Výplata pojistného plnění v nezkrácené výši, tzn. 80 % stornopoplatků. Vzhledem k tomu, že polovina této částky (40 % stornopoplatků) byla již pojišťovnou vyplacena, prosím o výplatu chybějících 40 %.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2020 16:30, před 5 lety

Na žádost spotřebitelky je pojišťovna povinna v písemné formě zdůvodnit výši pojistného plnění, popřípadě důvod jeho zamítnutí v plné výší. Pokud spotřebitelka se stanoviskem pojišťovny nesouhlasí, měla by vyslovit nesouhlas a požadovat znovu prošetření případu. Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelkou v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 12:12, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.