Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kvůli náhlému onemocnění dítěte jsme museli v únoru 2020 zrušit plánovanou zahraniční dovolenou. Měli jsme řádně uzavřené cestovní pojištění Storno Plus od léta 2019. Pojistné plnění nám bylo zkráceno na 1/2 z 80% storno poplatků s odvoláním ustanovení pojistných podmínek, podle něhož "měla-li se (cesta) uskutečnit do oblasti, kde politická, zdravotní či jiná situace mohou vyvolávat obavy z cestování, můžeme pojistné plnění snížit o polovinu".
Domnívám se, že v případě prokázaného onemocnění dítěte není na místě spekulovat, zda neuskutečněná cesta mohla či nemohla u někoho vyvolávat nějaké obavy. Kromě toho, kdybych chtěl být podezíravý, mohl bych se domnívat, že tuto "gumovou" klausuli může být pojišťovna v pokušení používat vždy, když nechce plnit v plné výši (třeba proto, že očekává nadstandardní příliv uplatněných nároků na pojistné plnění).
Cestovní pojištění
Výplata pojistného plnění v nezkrácené výši, tzn. 80 % stornopoplatků. Vzhledem k tomu, že polovina této částky (40 % stornopoplatků) byla již pojišťovnou vyplacena, prosím o výplatu chybějících 40 %.
|
Tweet |
Na žádost spotřebitelky je pojišťovna povinna v písemné formě zdůvodnit výši pojistného plnění, popřípadě důvod jeho zamítnutí v plné výší. Pokud spotřebitelka se stanoviskem pojišťovny nesouhlasí, měla by vyslovit nesouhlas a požadovat znovu prošetření případu. Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelkou v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.