Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupil jsem u společnosti ExaSoft elektro koloběžku Kugoo M2 Pro a k této koloběžce jsem obdržel dárek v hodnotě 2 990 Kč v podobě druhé bazarové koloběžky Defiant DF-SK5H. Tento dárek je nefunkční (nelze ani zapnout), dodán bez manuálu, na internetu nedohledatelný. Dle mého názoru tímto tato koloběžka pozbývá statutu dárku. Objednávku jsem vytvořil u společnosti ExaSoft právě kvůli tomuto dárku. Jinak bych objednával jinde a za nižší cenu. Obchodník mne odkazuje na jeho OP, na základě kterých jsem vytvořením objednávky souhlasil s darovací smlouvou a výrobek tak není možné reklamovat, ani požadovat náhradu, pouze vrátit. Věc se mi jeví jako nekalá praktika a klamání spotřebitele.
Elektro koloběžka Defiant DF-SK5H
Volil jsem ExaSoft kvůli dárku a byl jsem tak ochoten připlatit za rozdíl v ceně oproti cenám jiných e-e-shopů, protože jsem o (funkční) dárek měl zájem. Tedy v první řadě požaduji opravu výrobku nebo jeho výměnu. V druhé řadě žádám slevu na primární položku objednávky (Kugoo M2 Pro) ve výši rozdílu ceny za kterou jsem ji zakoupil od společnosti ExaSoft a za kterou ji nabízí e-shop itage.cz. Podotýkám, že itage.cz nenabízí na internetu nejnižší cenu za tuto koloběžku, ale zde bych toto zboží, nebýt dárku ExaSoftu, zakoupil, protože mám s tímto e-shopem dlouhodobě dobré zkušenosti. Nicméně opakuji, že mi primárně nejde o peníze (rozdíl dělá 774 Kč při hodnotě výrobku mezi 12 - 13 tis. Kč - tedy zanedbatelné procento), ale o funkčnost zboží deklarovaného jako dárek a zároveň o férovost. Koloběžka má spoustu nastavení, která definují pouze čísla, zobrazující se na displeji. ExaSoft mi ani na mou žádost nebyl schopen dodat návod, ze kterého bych zjistil, k čemu tato nastavení slouží. Z recenzí na internetu jsem se dozvěděl, že spousta majitélů této koloběžky se potýkala s podobnými problémy a že je vyřešili přenastavením koloběžky (nezmínil jsem, že displej koloběžky je při vsunuté nabíječce funkční, ovšem po jejím vytažení nadobro zhasne). Je tedy šance, že problém je jen ve špatném nastavení. Ale ani tuto nejjednodušší variantu se mnou ExaSoft není ochoten vyzkoušet. Na internetu není návod k nalezení a stejný problém má nejspíš i sám obchodník.
|
Tweet |
Dárek je bezúplatným plněním upraveným v § 2055 až § 2078 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Tato ustanovení neupravují možnost uplatnění práva z vadného plnění, nelze tedy reklamovat zboží, které spotřebitel dostal zdarma. Práva z vadného plnění (reklamaci) je možné uplatnit v případě kupní smlouvy, která je úplatným plněním, což vyplývá z definice kupní smlouvy uvedené v ustanovení § 2079 občanského zákoníku.
Spotřebitel by se však mohl pokusit oslovit některý ze servisů, který by mohl zajistit placenou opravu daného výrobku.
Vážený pane Mrázi,
v celé této situaci je zásadní jedna věc: výhradní distributor, dovozce a majitel značky Saturn té dárkové koloběžky je v insolvenci. Proto není možno získat manuál, řešit reklamace nebo získat jakoukoli technickou podporu.
Nicméně chápu celou Vaši situaci a navrhuji následující řešení: Koloběžku přijmeme k reklamaci a pokusíme se ji zprovoznit s techniky. Pokud se to nepodaří, vrátíme Vám požadovanou částku 774 Kč. Kolegové Vás budou přes mail kontaktovat a pošlou detaily.
Rád bych zdůraznil, že postup kolegů z reklamačního oddělení byl zcela v souladu s právní úpravou ČR. Nicméně ne vždy jsou procesy schopny pojmout všechny situace, do kterých se prodejce nebo zákazník dostane. Snažíme se proto zapojit selský rozum a vyjít zákazníkovi vstříc, pokud to jde.
S pozdravem
Radim Malchárek
ředitel marketingu
Dobrý den, pane Malchárku,
díky za reakci. Ano, doufal jsem v zapojení selského rozumu. Škoda jen, že byl zapojen až nyní, prostřednictvím kanálu třetí strany.
Myslím si, že jako krok směrem k zákazníkům byste měli uvažovat nad úpravou Vašich OP, jelikož nefunkční dárek z pohledu selského rozumu není dárkem, naopak je pro zákazníka přítěží.
S navrhovaným řešením samozřejmě souhlasím.
S pozdravem
Filip Mráz
Pane Mrázi,
za normálních okolností by tento problém nevznikl. Jak jsem psal, dovozce je v insolvenci a naše reklamační oddělení to neumělo správně vyhodnotit a vysvětlit. Pokud by tato situace nenastala, vše by proběhlo bez problémů. Omlouvám se.
Jinak i na našich stránkách nabízíme v případě, že zákazník nesouhlasí se závěrem reklamačního řízení nebo má jiný problém, aby kontaktoval vedení naší společnosti.
S pozdravem
Radim Malchárek
Vaši zaměstnanci mne však neodkázali na vedení společnosti, nýbrž rovnou na ČOI.
Ale v pořádku. Jsem rád, že to nakonec nějakým způsobem rozumně vyřešíme.
Filip Mráz
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.