Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
rád bych stížnost řešil zde, z důvodu možného doložení.
Přišla mi výzva k zaplacení registračního poplatku. Jsem si jistý, že jsem při registrování (22. 1. 2020) nebyl s tímto poplatkem dostatečně srozuměn.
Vašich zpoplatněných doplňkových služeb jsem nevyužil. Zajímal jsem se pouze o informace k nemovitosti/dražbě, která, jak jsem zjistil, pravděpodobně nebyla ani dražena na vašem portálu.
Již jsem přes email na Vaši společnost požádal vymazání z databáze a prominutí poplatku.
Děkuji.
Vala
Registrace na portále https://www.s-drazby.cz/
Prosím vás o zrušení registračního poplatku a o vymazání mých osobních údajů z vaší databáze.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Valo, registroval jste se u nás na webu a požadoval informace k dražbě, viz odkaz:
https://www.okdrazby.cz/drazba/45033-podil-na-byte-2-1-v-praze-liboc-okr-hlavni-mesto-praha
V žádném případě se nejedná o dražbu z roku 2018, nýbrž z března 2020. Pokud se domníváte, že touto cestou, kdy budete zcela záměrně uvádět mylné informace, docílíte odpuštění poplatku, tak jste na omylu. Evidence veškeré vzájemné komunikace a digitálních stop je u nás na vysoké úrovni, jelikož tyto údaje jsou jedny z hlavních důkazových prvků v rámci soudních řízení.
Vážený,
po odeslání stížnosti jsem se pokusil tuto část textu 2x změnit (přes upozornění na nevhodný obsah), ale neúspěšně. Ano, máte pravdu. Tato čast textu není pravdivá a za to se omlouvám. Ostatní už bohužel jsou. Děkuji za pochopení.
Potvrzujeme, že spotřebitel nás kontaktoval již 9. 4. ohledně odstranění předmětné části textu. Chyba, za kterou se omlouváme, je tedy na naší straně, text již byl nicméně odstraněn.
Jak však uvádí spotřebitel, na zbytku stížnosti to nic nemění, proto ji přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Dobrý den pane Valo, nezlobte se, ale pokud Vy tvrdíte, že jste si jistý, že jste nebyl s poplatkem řádně seznámen, tak z našeho pohledu to není prostě možné. Nemůžete tvrdit pravdu. Pokud souhlasíte s aukčními podmínkami, tak si je musíte přečíst, pokud si je přečtete, tak musíte být o podmínkách jasně, zřetelně, zcela jednoznačně informován, jiná varianta prostě nemůže existovat. Ano, je zde potom druhá možnost, že souhlasíte s aukčními podmínkami, ale prostě se s nimi neseznámíte a potom to již logicky je pouze na Vašem počínání. Popis a cena služby je uvedena jak v před smluvní dokumentaci, tak v samotné kořenové smlouvě, nepoužíváme žádné obchodní podmínky, právě proto, aby nemohlo dojít k matoucímu výkladu pojmů. Pokud žádáte o prominutí poplatku, tak je zřejmě, že jste si vědom pravděpodobně svého pochybení, jelikož již ze slova "prominout" je zřejmé, že by se mělo jednat o prominutí něčeho "existujícího".
Dobrý den,
nezlobte se na mne vy, ale nechci slovíčkařit. To, že jsem použil slovo "prominout" vychází z cca několika desítek stížností tady na webu, které se v dané věci a Vaši společností řeší či řešily. Mým úmyslem je danou věc v poklidu vyřešit.
Je možné, že nyní už máte informaci o poplatku zřetelněji uvedenou, ale v době mé registrace byla hůře dostupná a já jsem tak s poplatkem nebyl dostatečně srozuměn. Pokud bych věděl, že jeho výše za využití vašich služeb je v částce 5 000 Kč, danou službu bych nevyužil.
Děkuji za pochopení.
Dobrý den pane Valo,
úplně od prvopočátku poskytování našich služeb je popis služby a cena služby zveřejněna přesně tak, jak toto zveřejnění popisuje pravomocný Rozsudek OS v HK, který řešil soudní spor, který pojednával o úplně stejné formě a způsobu uzavření smlouvy (ale o 15x větším finančním plnění než předmětný poplatek, dTest i ĆOI má tento Rozsudek od nás k dispozici v plném znění ) jako v případě poplatku a tento soud dal 100% za pravdu naší společnosti. Tedy ještě jednou popis služby a cena služby uveřejněna v před smluvní dokumentaci a kořenové smlouvě, nic více, nic méně, přesně takto to má společnost uvedena úplně od začátku. Všechny ostatní úpravy v informovanosti klientů jsou pouze dobrou vůlí společnosti, jak nad rámec zákonných povinností ULEHČIT klientům jejich orientaci, ale v žádném případě to není povinnost společnosti. Společnost nepoužívá žádné obchodní podmínky, na tuto skutečnost bylo opakovaně upozorňováno a z této mylné domněnky vznikají i chybné názory dTestu a ČOI, kdy na toto pochybení byl písemně upozorněn z naší strany i Ústřední ředitel ČOI. Je logické, že dTest i ČOI jsou vždy na straně spotřebitelů, ale v konečné fázi vždy rozhoduje soud, kde z naší strany je právě jako jeden z důkazů předkládán právě výše uvedený pravomocný Rozsudek OS v HK. Pane Valo, divíte se, že se jedná o placené služby, ale o tom jste opravdu musel být před registrací informován, jelikož jste registrací odsouhlasil naši smluvní dokumentaci, tak proč jste si ji tedy aspoň nepřečetl ? Veškerá naše činnost při výběru vhodných dražeb, zadání do inzerce, zaplacení inzerce, emailová a tel. podpora, denní kontrola všech vybraných dražeb, ale i tato naše komunikace, toto vše jsou lidské zdroje, v žádném případě se nejedná o přeposlání dvou dokumentů v emailu, byl by jste překvapen, kdyby jste skutečně věděl kolik práce a energie se musí vynaložit na to, aby klient mohl dostat do svého emailu vyhlášku a posudek, o který projevil zájem a to pouze a díky naší činnosti, inzerci, energii a každodenní práci.
Dobrý den.
Nezlobte se, ale já zase vycházím z informací, na které odkazujete, a které zase "hájí nás", tzn. osoby, po kterých poplatek vyžadujete", viz:
https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-1-11-2019/
https://www.mesec.cz/clanky/s-drazby-cz-na-necteni-smluv-si-postavili-byznys-s-poplatkem-za-5000-kc/
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097429889-cerne-ovce/220452801080205/titulky
Uvidíme tedy, jak na dané, a Vaše písemné upozornění, bude dále reagovat ČOI a další orgány.
Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem
Ještě jednou dobrý den pane Valo,
k všem Vámi uváděným odkazům se vyjádříme, jelikož opravdu nemáme co skrývat a jak sám poznáte, ne vše co je např. uvedeno v televizním pořadu musí být pravda. K vyjádření ČOI Vám na email pošleme naše vyjádření, ze kterého je jednoznačné, že ČOI posuzuje jednotlivý konkrétní případ, před uveřejněním ceníku, což není Váš případ registrace + je zde ze strany ČOI mylně uváděno, že používáme obchodní podmínky. Ohledně článku na mesec.cz, tak tam sám autor píše, že se nejedná o žádnou nelegální činnost a že poučení je číst všechny smlouvy s kterými klient vyjadřuje souhlas. K pořadu ČT černé ovce, Vám na email pošleme náš otevřený dopis GŘ ČT ing. Dvořákovi, ze kterého musí být každému zřejmé, za jakých podmínek a s jakými požadavky probíhalo natáčení zmíněné reportáže, sám uvidíte, jak budete překvapen. Pokud si myslíte, že spor bude rozhodnut pořadem ČT nebo rozhodnutím ČOI opravdu nemáte pravdu, rozhodnutí ČOI je nezávazné a nezavazuje žádnou ze smluvních stran, toto je část citace přímo z tohoto rozhodnutí. Pokud by společnost měla z něčeho obavy, nebo by se domnívala, že činí něco právně chybně, nikdy by se svými klienty nejednala takto otevřeně, jako činí již skoro rok v rámci všech možných reakcí svých klientů. Všechna naše vyjádření můžete používat kde chcete, opravdu nemáme co skrývat a to myslíme zcela upřímně, chyba je na straně klientů, kteří tvrdí, že se souhlasí s našimi podmínkami a nejsou s nimi seznámeni, což je pouze jejich rozhodnutí, za které není odpovědna naše společnost.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: