Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobry den,
9.3.2020 jsem vracela zbozi do obchodniho domu Ikea-Zlicin prostrednictvim prepravni spolecnosti Ikea. Odpoved z Ikea preposilam:
"Dobrý den,
záznam o vrácení zboží byl evidován pod číslem 178-3517571 a uzavřen dne 18.3.
Připsání peněz na účet může trvat až 14 dní. Pokud tedy ani po uplynutí této lhůty nebudou peníze na Vašem účtu, prosíme, abyste nás kontaktovala znovu a my opět platbu prověříme.
S pozdravem
Dominika"
Do dnesniho dne penize nebyly pripsany na muj ucet. Posilala jsem 2 emaily 7.4.2020 a 8.4.2020 se zadosti o zpetnou vazbu.
Zatim jsem zadnou odpoved neobdrzela. Dovolat se do kontaktniho centra se mi nepodarilo.
Prosim o urychlenou odpoved.
S pozdravem a pranim hezkeho dne
záznam o vrácení zboží byl evidován pod číslem 178-3517571 a uzavřen dne 18.3, penize nebyly vracene
pripsani penez na ucet
|
Tweet |
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.