Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před cca 2 měsíci jsem si u Vás zakoupil autobaterii starline 45 Ah. Autobaterie mi dnes při nastartování nechytla, ani auto nešlo odemknout. Chtěl jsem ji vrátit na pobočce kde vždy nakupuju, co potřebuju. V Havířově na ulici Těšínská.
Účet bohužel nemám, nenapadlo mě že by po dvou měsících klekla.
Je to však Vaše značka tak určitě vidíte datum výroby a to, že uvádíte 3 roky záruku. Tato mi byla zdůrazněn i při prodeji, původně jsem šel pro jinou autobaterii.
Reakce jsem se nestačil divit. Paní prodavačka mě dost arogantně poslala někam (přitom jsem slušně vešel, pozdravil..) že co ona s tím má jako dělat. Že si to mám zaslat někam na reklamaci poštou.
Čili, můj dotaz zní.
Toto je běžné chování ke stálému zákazníkovi? To mám být kvůli tomuto měsíc bez (naštěstí druhého) auta? Zboží jsem koupil na této pobočce, nikoliv v eshopu. Proč mě tedy takto odbyla?
Z Vašeho reklamačního řádu jsem vyčetl: 5.5 Kupující uplatňuje reklamaci nejlépe v prodejně Prodejní sítě Auto Kelly....
Upřímně, baterii jsem byl ochoten si koupit klidně novou. Po této zkušenosti jsem se však rozhodl Vám napsat a čekám, jak se k tomu postavíte.
Děkuji, s pozdravem a přáním pěkného dne
--
Gvožď
Výměna za novou? Čekal jsem alespoň převzetí a posouzení chyby.
|
Tweet |
Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc zakoupil. Zákon však neukládá povinnost prokázat tuto skutečnost účtenkou. Spotřebitel může využít jakýkoliv důkazní prostředek (např. doklad o platbě kartou u daného prodejce, svědeckou výpověď atd.).
Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Dohled nad dodržováním této povinnosti provádí Česká obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.