Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#41229Zvýšená záloha

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2020, před 5 lety

Lubomír Flegr

Znění stížnosti

Odběrné místo
Flegr Lubomír
Zákaznické číslo (uvedeno na vyúčtování) 0014667174

Nesouhlasím s výší záloh !!Spotřeba za období 2019/2020 je 4422kWh za 6051,50 Kč.Předpokládaná spotřeba Za období 2020/2021 je přibližně stejná a mám platit zálohu za období 2020/2021 17050 Kč !! Neměl by se někdo zamyslet ?!?!?!?!
Zálohu jsem měl při změně dodavatele dohodnutou na 700 Kč !A vidím ,že můj odhad zálohy byl správný !!(700 Kč)

Flegr Lubomír


Produkt

Odběr plynu


Požadované řešení

TRVÁM NA ZÁLOZE 700 KČ !

Flegr


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2020 14:01, před 5 lety

V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, je stanoveno, že dodavatel plynu či elektřiny po spotřebiteli může požadovat zálohové platby na dodávku plynu či elektřiny, nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby plynu či elektřiny v následujícím zúčtovacím období.

Zákon dále neuvádí, z čeho lze usuzovat předpokládanou spotřeby plynu, ale jelikož uvádí, že by se mělo jednat o důvodně předpokládanou spotřebu plynu, lze užít i údaje o výši spotřeby za minulé zúčtovací období. Výše záloh by tedy měla odpovídat v souhrnu částce, kterou spotřebitel skutečně za minulý rok zaplatil.

Pokud by tomu tato částka neodpovídala, měla by společnost odůvodnit, na základě čeho tuto výši zálohy požaduje v souladu s výše uvedeným ustanovením. Veškeré jednání se společností doporučujeme činit písemnou formou.

Jestliže by společnost nedokázala výši záloh odůvodnit a přesto by zálohy nechtěla snížit na odpovídající částku, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který je dozorovým orgánem dodavatelů energií.

Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

Zákazník, který je spotřebitelem, může případné spory vyplývající ze smlouvy o dodávce plynu řešit také mimosoudně, a to před Energetickým regulačním úřadem, Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, www.eru.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.