Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41234Vymáhání peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2020, před 5 lety

Petr Novotný

Znění stížnosti

Již nějakou dobu mi chodí emaily z adresy collection@fairmount.world o tom, že dlužím částku 96,21 euro jakési společnosti Dateyard AG, Rothusstrasse 23, CH-6331 Hünenberg. Mělo by jít o seznamku zhava-zalezitost.com

Přičemž jsem v loňském roce cca květen - červen, s touto společností ukončil písemně smlouvu o poskytování služeb. Tuto výpověď řádně podepsanou jsem odeslal podle pokynů uvedených ve VOP na kontaktní FAX. Dále jsem ve stejném období smazal svůj uživatelský profil.
Když jsem zjistil, že mi opět začali posílat upomínky k uhrazení dalších poplatků za VIP, písemnou formou na email, (který jsem nalezl ve Vašich příspěvcích support@datahelpdesk.com).Jsem je informoval, že jsem své VIP členství již ukončil v minulém roce, minimálně měsíc před ukončením zaplaceného členství podle VOP společnosti. (zůstalo bez reakce)

Osobně se domnívám, že tato společnost nemá žádný zájem na jakémkoli ukončení placeného členství, protože je to pro ně nejsnažší způsob laciného zisku.


Produkt

Společnost Fairmount GmbH, zhava-zalezitost.com


Požadované řešení

Ukončení zasílání emailů za důvodem vymáhání poplatků za dobu, kdy jsem písemně ukončil VIP členství a už nemám profil. Z Těchto důvodů nemohu využívat služeb společnosti a necítím se vázán dále platit za něco co nevyužívám.

Nechci omluvu, chci aby tato společnost mne přestala obtěžovat s uhrazováním domnělých dluhů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2020 13:51, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Smlouvu je nutné řádně ukončit, a to výpovědí. Tím se zabrání dalšímu automatickému prodloužení smlouvy. Obchodní podmínky společnosti totiž umožňují automatické prodloužení smlouvy na dobu určitou, a to pokud nebyla výpověď podána ve lhůtě nejméně 14 dnů před uplynutím doby členství.

Pokud by se společnost odvolávala na to, že nebyla výpověď podána faxem (jak předpokládají jejich obchodní podmínky), může spotřebitel argumentovat tím, že se jedná o nepřiměřené ujednání dle § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a proto se k němu nepřihlíží. Výpověď doporučujeme zaslat na e-mail adresu poskytovatele: support@datehelpdesk.com

Pokud by společnost podala žalobu, musela by prokázat, že částky požaduje oprávněně. Pro tento případ doporučujeme, aby si spotřebitel uschoval doklad o tom, že výpověď zaslal.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2020 15:30, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.