Společnost


pelicantravel.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41248Zrušení letu - nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.04.2020, před 5 lety

Petra Jarkovská

Znění stížnosti

Byly nám zrušeny oba lety 9.4.-13.4.2020 z Vídně do Athén od letecké společnosti AEGEAN airlines. Letenky koupeny přes společnost Pelikán.Lety zrušila letecká společnost.Požadujeme vrácení peněz a Pelikán nám nabízí pouze Voucher, nebo přebukování letu na jiný termín.Pelikán tvrdí ,že letecká společnost peníze nevrací.Požadujeme vrácení peněz,nechceme voucher, ani jiný termín.Děkuji za odpověď.


Produkt

3 letenky obousměrné


Požadované řešení

Vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2020 17:56, před 5 lety

V části A odst. I bod 3 Letenka Všeobecných obchodních podmínek (https://www.pelikan.cz/gf3/pelijee-cz/document/?accept=application/pdf&type=VOP2&lang=cs) spol. Pelikán je uvedeno: "Společnost Pelikán v tomto procesu vystupuje pouze jako platební místo, ve kterém klient odevzdá celkovou sumu za letenku, kterou následně Pelikán odevzdává letecké společnosti prostřednictvím IATA – Mezinárodní asociace pro leteckou dopravu. Z tohoto důvodu za případné škody způsobené klientovi z důvodu neuskutečnění přepravy zaviněného leteckou společností, společnost Pelikán nezodpovídá. Je za ně plně zodpovědná letecká společnost jako letecký přepravce, který má na základě smlouvy klienta přepravit."

Z výše uvedeného vyplývá, že cenu letenek je třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Cestující je oprávněn podat stížnost a požadovat po letecké společnosti zjednání nápravy. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Problematikou zrušení letu v současné situaci se více zabýváme v tiskové zprávě: https://www.dtest.cz/clanek-8028/dtest-na-co-mate-pravo-pri-zruseni-letu-v-dobe-onemocneni-covid-19

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 12:23, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.