Počet nahlášených stížností: | 91 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, také sem naletěl na podvodný web modrý holub,8.12,2019 jsem si objednal a zaplatil zboží v částce 1561,-kč,- obj.číslo 319337.
Až 6.1.2020 mi napsali že platbu přijali a 20.1.2020 mi byla doručena upomínka o neuhrazené faktury,poslala jsem jim doklad o zaplaceni a zároveń jsem odstoupil od smlouvy a požadoval vrácení peněz,do dnešního dne mi nikdo neodpověděl.Píši proto že bych jsem chtěl sehnat více podvedených lidí a podat trestní oznámení! Děkuji můj email: macceek@seznam.cz
Vrácení peněz
|
Tweet |
Bylo-li zboží řádně zaplaceno, což lze doložit kupř. dokladem o zaplacení, výpisem z účtu apod., má spotřebitel nárok na jeho dodání. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitele, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.