Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s naléhavou prosbou o pomoc, jako 90-letá seniorka, v tísni a pod tlakem tzv. inkasní společnosti MBA Finance Jeseník - Praha před avizovanou bezprostřední „návštěvou“ jejich údajného „inspektora v mé domácnosti“, který bude ode mne požadovat okamžitou úhradu údajného dluhu, v následující věci:
Dne 12.3.2019 jsem v doprovodu mého syna osobně požádala o ukončení služeb od O2 Czech Republic a.s. v kamenné prodejně-na pobočce ve Futuru Hradec Králové, neboť poskytovaný Pevný internet přes tzv. pevnou linku byl nekvalitní, pomalý, často nefunkční a předražený etc. a samotnou pevnou linku jsem nemohla dále efektivně využívat a jen mi tam narůstaly mnou nevyužitelné tzv. volné minuty-bonusy.
Byli jsme pracovníky pobočky O2 ve Futuru HK ujištěni, že vše je zadáno k ukončení služeb a vztahu, vše je řádně splaceno a k ukončení poskytování služeb a vztahu a jakýchkoli povinností dojde za 1 měsíc, s tím, že mi poštou přijde potvrzení společnosti O2 o tomto.
Skutečně po cca 5 dnech poté jsem obdržela 2 dopisy tuto skutečnost potvrzující:Jeden z data 13.3.2019, který stvrzuje, že mi na tel. č. 420 495 275 997 přestává O2 poskytovat služby k datu 12.4.2019 a druhým dopisem této společnosti mi bylo potvrzeno, že na základě stejného mého požadavku ze dne 13.3.2019 na zrušení služby O2 Pevný internet s číslem 8000572541 a tuto službu ruší ke dni 12.4.2019.
Úhrady za tyto dvě služby (pevná linka+pevný internet) jsem platila vždy řádně a to cestou-formou inkasa přes SIPO na poště HK 12, Benešova ul. - poslední úhradou inkasem-SIPEM jsem v souladu s uvedeným poučením a s těmito skutečnostmi provedla dne 10.4.2019 v součtu-celkové jejich výši předepsanou částkou 1.056,-Kč v hotovosti.
Za květen 2019 a následující období jsem tedy již žádné služby nedostávala,nekonzumovala a v žádném vztahu s O2 Czech Republic a.s. již nebyla.
Následně jsem však ještě obdržela poštou Vyúčtování-daňový doklad č. vyúčtování 5113660951 (na tam uvedený zákaznický účet) za zúčtovací období 1.4.-30.4.2019 s požadavkem zaplatit poměrnou částku ve výši 387,-Kč s datem vystavení daň. dokladu 30.4.2019 a s datem splatnosti 28.6.2019 s doporučením zaplatit do 22.6.2019 přes inkaso SIPO. Protože inkasní položky byly Českou poštou nastaveny v předchozím období vedle nájmu, el. apod. na dřívější pravidelnou měs. částku 1.056,-Kč pro O2, bylo tuto fakturu-daňový doklad-vyúčtování nutno a jedině možno zaplatit na této poště HK12 poštovní poukázkou, jak mi tam poradili. Toto jsem dne 31.5.2019 na místě tedy provedla poslední úhradou za poměrnou část dat-služeb za období 1.4.-12.4.2019 ve vyúčtované výši 387,-Kč a tím vše skončilo-bylo vypořádáno!
Jsem však přesvědčena, že za vysoce nekvalitní služby O2, jak výše uvedeno, jsem tuto společnost vysoce přeplatila a na tyto skutečnosti jsem také společnost O2 osobně upozorňovala i na její pobočce ve Futuru HK.
Přes toto vše mne nyní mně neznámý subjekt M.B.A.Finance s.r.o., sídlo Opletalova 1603/57, 110 00 Praha 1-Operační centrum Masarykovo nám. 1346/15, 790 01 Jeseník po mně vyžaduje tzv. uhradit mně neznámý dluh za údajně nesplacenou částku 1.056,-Kč pro společnost O2 Czech Republic a.s., od které údajně převzali vyřízení tohoto údajného dluhu číslo 0500081421, který je údajně "evidován na Vámi (mnou) podepsané smlouvě o poskytování telekomunikačních služeb." A k tomu ještě připočítávají tzv. náklady z inkasního řízení, úroky etc. rovněž z mně neznámých důvodů-titulu.
Nyní jako dárek na Velikonoce mi dokonce poštou byla doručena zásilka od stejné údajné inkasní společnosti ze dne 8.4.2020 podepsaná paní Šárkou Smolnou, vymáhací skupina č.1 z Jeseníku, nazvaná:
INFORMACE o OSOBNÍ NÁVŠTĚVĚ NAŠEHO INSPEKTORA s tvrzením o narůstu dluhu a abych jej neprodleně zaplatila, do 5 dnů, neučiním-li prý tak, navštíví mne doma osobně jejich inspektor a bude po mně vyžadovat okamžité zaplacení dluhu 3.134,-Kč!
Zahajují prý "důsledné inkasní řízení, které výrazně zvýší Vaše (mé) zadlužení!", jak mi píší.
Prosím, pomozte mi, mám z toho a z takového jednání a z "návštěvy inspektora" spol. M.B.A.Finance s.r.o. velký strach!
Vnímám to jako vydírání a vyvolávání strachu, abych jednala v tísni a v rozrušení pod tlakem nějakého osobně mne navštěvujícího tzv. inspektora!
Celý život vše řádně platím, mnoha lidem jsem pomohla a nikomu nic nedlužím, tím méně nějakým neznámým inskascům Z Jeseníku či z Prahy a natožpak neseriozně jednající společnosti O2.
Obávám se, že jde o tzv. šmejdské praktiky vůči 90 let staré seniorce a o možný podvod apod.
Prosím, pomozte mi rychle. Prosím ověřte, o koho a o co vůbec jde a jak se mohu bránit? Mám volat Policii ČR, když ani nevím, kdy konkrétně v násl. 5-ti dnech přesně mne takový nějaký "inspektor" má-může doma navštívit?
Velice Vám děkuji!
S pozdravem
Marta Fršlínková
------------
pevná linka a pevný internet O2
Rychlá rada a pomoc před hrozící " návštěvou inspektora MBA Finance s.r.o. v domácnosti seniorky nad 90 let; zjednání nápravy a prověření dle obsahu textu mého podání
|
Tweet |
Pokud po spotřebitelce společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Spotřebitelce doporučujeme, aby inkasní agentuře i spol. O2 namítla, že, že vůči ní nemá žádný dluh. K prokázání této skutečnosti může spotřebitelka doložit kopie dokladů o platbách, originály by si spotřebitelka měla vždy ponechat.
Vymáhá-li společnost údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Tyto agentury nemohou nařídit exekuci a v žádném případě nejsou oprávněny vstupovat do bydliště spotřebitelky. Společnost tedy není oprávněna vykonat osobní návštěvu inspektora, kterou avizuje. Pokud by se zaměstnanec společnosti pokoušel o vstup, nemá na něj právo a v takové situaci je vhodné obrátit se na Policii ČR.
Stejně tak informaci o růstu dluhu zapříčiněnou vymáháním považujeme za nesprávnou. Společnost totiž nemůže žádat, aby spotřebitelka zaplatila poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008. Společnost M.B.A.Finance s.r.o. by se měla zdržet uvádění skutečností, na které nemá po právu nárok.
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud bylo o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo vykonatelnosti. Teprve tehdy, když by na spotřebitele společnost podala žalobu, bude vhodné vyhledat služeb advokáta.
Praktikami inkasních agentur jsme se více zabývali v článku: https://www.dtest.cz/clanek-7044/jake-triky-pouzivaji-inkasni-agentury-aby-zmatly-dluznika
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor se spol. M.B.A.Finance s.r.o. vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pro mimosoudní řešení sporu se spol. O2 je příslušný Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu
Dobrý den,
děkujeme za zaslání zprávy a řádné popsání situace. Dovolte mi, abych nyní i já jednoduše shrnul situaci. Uhrazené vyúčtování v dubnu se týkalo konkrétně fakturace s VS 5109731043, které bylo vystaveno za období 01.02.2019 - 28.02.2019. Je to způsobeno tím, že fakturace vystavujeme až po uplynutí daného zúčtovacího období a navíc v případě využití platební metody SIPO je proces složitější. Za únor vystavíme začátkem března vyúčtování, které zasíláme rovnou i do SIPA, ale tím pádem než ČP požadavek zpracuje, tak platbu zahrne až do dubnového SIPA. V tomto vidím potíž, jelikož ve Vás evidentně vyvolalo pocit, že když hradíte v dubnu, tak platíte i za období dubnové. Úhradu vymáhané fakturace s VS 5111672605 za období 01.03.2019 - 31.03.2020 bohužel neevidujeme, a proto byla postoupena inkasní společnosti. Před postoupením pohledávky inkasní agentuře jsme Vás v dobré víře kontaktovali formou SMS dne 05.06.2019. SMS jsme zaslali na kontaktní číslo končící 648. Po neaktivitě z Vaší strany jsme zaslali dále 12.06.2020 ještě písemnou upomínku na trvalého bydliště. Závěrem si dovolím pouze sdělit, že z naší strany byly využity veškeré možnosti, aby k této situaci nedošlo.
S pozdravem
Patrik Hogh
O2 Guru pro Social Media
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.