Společnost


LJ - stavby a omítky s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41258Reklamace podlahy - lití anhydridu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 11 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2020, před 5 lety

Jan Kopeček

Znění stížnosti

Reklamoval jsem u dodavatele kvalitu podlahy (realizace 3.10.2019) , jednalo se o nutnost doopravit vadnou podlahu a zbrousit rohy pokojů, jelikož byly spadlé/přelité.

Pan F. z LJ Stavby reklamaci přijal a přislíbil nápravu formou dolití vad, zbroušení nepřesné podlahy.

Opravu jsme domluvili na jaro a pan F. mne odkázal na pana T., jeho pomocníka. Ten naštěstí po mnoha urgencích dorazil v březnu, ovšem bez materiálu.

Musel jsem tedy zakoupit materiál pro obytné pokoje za cca 5000Kč a pokrýt panu T. náklady na dopravu 500Kč.

Celkové náklady tedy byly navíc 5500Kč s tím, že v chodbě/koupelnách vznikly vícenáklady na položení 4000Kč za práci a 1000Kč materiál.

Celkové náklady tedy na dání věci do pořádku jsou 10 500Kč.


Produkt

Kvalita anhydritové podlahy


Požadované řešení

Proplacení nákladů k opravě, které musely být vynaloženy.
A) anhydritová stěrka 5000Kč (materiál + penetrace)
B) příspěvek na dopravu 500Kč pan Tujík
C) materiál na srovnání kachlí v chodbě 1000Kč
D) práce zedníků pro položení podlahy a vyrovnání nerovností v chodbě/koupelnách 4000Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 22:45, před 5 lety

Ze stížnosti není patrné, zda se jedná o smlouvu o díle, nebo o kupní smlouvu. Budeme i s přihlédnutím k povaze činnosti subjektu, vůči kterému stížnost směřuje, předpokládat, že se jednalo o smlouvu o díle.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Vzhledem k tomu, že ze zákona zcela jistě nevyplývá, zda se nároky z vadného plnění budou řídit obecnou úpravou kupní smlouvy, anebo speciální úpravou o koupi zboží v obchodě, přičemž tato otázka není vyjasněna ani v právní teorii, přikláníme se, v souladu s ustálenou rozhodovací praxí Ústavního soudu ČR ohledně výkladu zákona v nejasnostech ve prospěch spotřebitele, k tomu, že na danou problematiku použijeme ustanovení o koupi zboží v obchodě - ustanovení § 2165 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dle této úpravy platí, že nemá-li věc deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy (nebo od její části) odstoupit. Ze stížnosti je patrné, že došlo k vyřízení reklamace opravou věci.

Zákon hovoří v tom smyslu, že spotřebitel má nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi by v řešené věci mohly být jednak náklad na materiál, jednak náklad na dopravu pracovníka a konečně i náklad na provedení práce. Obecně platí, že v případě, kdy je reklamace řešena opravou věci, provádí se oprava vždy bezplatně. Proto se zdá přinejmenším nestandardní, že spotřebitel musel za opravu vůbec platit. Pokud však k platbě v rámci vyřizování reklamace došlo, má spotřebitel, jak je uvedeno již výše, nárok na její zpětné proplacení. Obecně doporučujeme trvat na uhrazení nákladů. Pakliže s Vámi na prodejně nikdo nebude komunikovat, doporučujeme vznést tento požadavek písemně cestou doporučeného dopisu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 12:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.