Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem dva vouchery na zájezd do Římu a ostrov Capri v termínu 19-22.6.2014. Vouchery byly mnou zaplacené začátkem května. Pak mě informovala spol. Expressbus Coufalík dne 16.05.2014 že tento zájezd byl zrušen, a nabídla jiný termín 24-27.7.2014. Odsouhlasila jsem to a obdržela potvrzení o registraci zájezdu od spol. Expressbus Coufalík dne 19.05.2014.
Ale dne 10.07.2014 obdržela jsem dopis od spol. Expressbus Coufalík kde mně napsali, že oni neobdrželi od slevového portálu zapakatel.cz(bránaslev.cz) Spojka group s.r.o. mojí platbu za výlet. Jelikož nemůžou tuto službu bez řádné úhrady poskytnout, nuceni od smlouvy odstoupit.
Volala jsem do spol. Zapakatel, psala dopisy, dostala jsem odpověď dne 21.7.2014 že reklamaci bude vyřizovat účetní oddělení, ale teď už mě nikdo neodpovídá - volaní a dopisy zůstávají bez odpovědi.
Dnes je 25.8.2014 a tento problém je stále aktuální.
Řím, Vatikán a ostrov Capri
Potřebovala bych vrátit peníze
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Voucher je ale dokladem o uzavření smlouvy s poskytovatel služby. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh. Nicméně jsme toho názoru, že uplatněním voucheru a jeho přijetím ze srany poskytovatele služby, přechází odpovědnost za splnění na poskytovatele.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.