Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#41262Neoprávněná blokace peněz, nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2020, před 5 lety

Adriana Málková

Znění stížnosti

Dobrý den, sice jsem se svým problémem již obrátila na ČOI, na ÚOOÚ i na ombudsmana společnosti Alza, ale protože nemám nyní šanci se dostat k reakci ani od jednoho z výše zmíněných subjektů, chtěla bych případ předat i k Vám. Vinou zaměstnanců Alzy a jejich naprosté neschopnosti mám dnes již třetí den blokaci na kartě 16 865kč, což byla částka za objednávku, kterou jsem byla nucena stornovat, protože jí zaměstnanec infolinky pohnojil a nepřipsala se správně provedená platba přes aplikaci , platební kartou online u obchodníka platím běžně, ale to, co teď předvedli je neskutečné. Mám k dispozici podání na ČOI i na ombudsmana, které mohu dodat, kde je podroný popis. Dále mám k dispozici printscreeny ze svého Alza účtu, kde jsou viditelné manipulace s objednávkou a mám k dispozici i poslední hovor s infolinkou, ostatní má pouze obchod. Obchod mi svým jednáním znemožnil vyzvednout si zaplacené zboží, neuvolnil mi částku v blokaci ani nenabídl žádné alternativní řešení. Naopak chování zaměstnanců infolinky mě naprosto šokovalo. Dala jsem jim nabídku řešení, včera jsem téměř stejnou objednávku vytvořila znovu a byla jsem ochotná jí dnes zaplatit a vyzvednout, pokud mi dnes uvolní platbu nebo vydají zboží z předchozí objednávky, kde z mé strany platba provedena byla. Nabízím i potvrzení o blokaci.


Produkt

Číslo objednávky 199 691 415


Požadované řešení

Vrácení blokace nebo přednostní vydání zboží s tím, ať si strhnou blokovanou částku, spárují ji s novým číslem objednávky a případně vrátí rozdíl zpět. Pokud ani jedno nevyjde, pak požaduji adekvátní kompenzaci vzhledem k chování jejich zaměstnanců, strávenému času a zbytečné cestě mého partnera do showroomu. Ani v nejmenším nemám radost, že vůbec takovou situaci řeším, nevznikla mojí vinou a doplácím na to a ještě se ze mě snažili udělat blbce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2020 09:29, před 5 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Proto platí, že je-li spotřebiteli na bankovním účtu zablokována částka odpovídající kupní ceně za zboží, která je účtována společností, je společnost povinna v případě, že došlo k následnému stornu objednávky (resp. odstoupení od smlouvy), tuto částku na účtu spotřebitele přestat blokovat.

Nevyhoví-li společnost opakovaně výzvám spotřebitele, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2020 11:42, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.