Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#41270Odstoupení do 14 dnů - částka za využití služeb

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2020, před 5 lety

Jan Kuča

Znění stížnosti

Dobrý den, mám dotaz ohledně odstupu od Smlouvy.
Proti O2 jsem nikdy nic neměl, naopak mě vždy táhlo to zkusit, ale kvůli firemnímu tarifu to pro mě nemělo smysl. Nedávno jsme se rozhodli pro jiného poskytovatele internetu. Napadlo mě O2...zjistil jsem si dostupnost na adrese, zavolala mi paní, vychválila bronzový internet. Sdělil jsem jí své obavy, že jsme v odlehlé oblasti a nejsem si jistý, zda to bude fungovat. Odpověděla, že máme měsíc na vyzkoušení úplně ZDARMA a když to nepůjde, můžeme modem vrátit kdykoliv do O2 prodejny jen tak. Znělo to dobře, po 3 dnech modem přišel, zaplatil jsem poštovné 99 Kč. Dle očekávání, internet byl velmi pomalý, po týdnu jsme se rozhodli modem vrátit, vše proběhlo v pořádku. Včera mi na email přišla od O2 faktura na zaplacení. Jedná se o několik stovek korun. Teoreticky to je pakatel. ale jde o to, že něco ZDARMA na týden mě ve výsledku stojí více, než měsíční internet. Po zavolání na linku mi bylo sděleno, že se platí určitá část používání a že pokud částku nezaplatím, bude vytvořena dlužná částka, navyšovat se a následně exekuce. K odstoupení došlo PÍSEMNĚ na pobočce do 14 dnů, kopii výpovědi mám. Může si i tak O2 účtovat něco, co.jsem.de facto nevyužil, jen změřil rychlost internetu? Poměrná částka to určitě není, protože jsme měli za měsíc platit 299 Kč a faktura je na 232 Kč, používáno od aktivace bylo 2 dny. Děkuji za odpověď.


Produkt

Internet HD bronzový od O2


Požadované řešení

Myslím si, že při odstoupení od smlouvy (de facto jsem ani smlouvu nepodepisoval) do 14 dnů bych neměl platit. Navíc mi podmínky mají být sděleny dopředu, nebyla zmíněna ani částka za používání (paní tvrdila, že je to plně zdarma na vyzkoušení). Po spojení s O2 mi bylo oznámeno, že hovor s paní, kde jsem službu objednával nemají uložený. Případně lze nějak dokázat, že paní v telefonu tvrdila, že je to zdarma? Speciálně na dotaz, co platím, když se rozhodnu přestat v tom měsíci odpověděla, že pouze základní poštovné (99 Kč).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2020 23:15, před 5 lety

Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Informace poskytnuté zaměstnancem podnikatele jsou pro podnikatele závazné a podnikatel by měl svůj závazek dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud tedy zaměstnankyně společnosti uvedla, že je první měsíc na vyzkoušené úplně zdarma, je pro společnost závazné a neměla by částku účtovat.

Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku telekomunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.4.2020 12:02, před 5 lety

Pěkný den,
dle popisu Vám byla nabídka tzv. záruka spokojenosti. Jedná se o vylepšené odstoupení do 14 dní, jelikož opravdu zákazníkům navracíme poměrnou část za využíti služby včetně aktivačního poplatku. Věřím, že v tomto případě došlo pouze k nedorozumění a rádi situaci prověříme. Dle Vámi zaslaného čísla smlouvy bohužel nedohledám více podrobnosti. Napište nám prosím na e-mail info@o2guru.cz s odkazem na tento dTest a připojte číslo internetu, které je dostupné na vyúčtování + datum narození majitele z důvodu ověření.

S pozdravem

Patrik Hogh
Guru pro Social Media

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2020 21:17, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.5.2020 08:14, před 5 lety


Jan Kuča

Záležitost uzavřena. Po sepsání veřejného příspěvku na Facebookových stránkách společnosti mi napsal pán z O2 Guru, zázrakem našel telefonát a vše potvrdil. Částku jsem platit nemusel a dokonce vrátili i poštovné (se kterým jsem počítal, že zaplatím).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.5.2020 08:15, před 5 lety


Jan Kuča

Hodnocení:

Komentář: Záležitost uzavřena. Po sepsání veřejného příspěvku na Facebookových stránkách společnosti mi napsal pán z O2 Guru, zázrakem našel telefonát a vše potvrdil. Částku jsem platit nemusel a dokonce vrátili i poštovné (se kterým jsem počítal, že zaplatím).