Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při letu z Miami do Prahy nám byla zpožděna zavazadla. Když nám je za dva dny dovezl kurýr, byl jeden kufr neopravitelně poškozený. Měl prasklou skořepinu kolem koleček a ta byla vmáčknutá dovnitř. Ihned jsem vyplnil online formulář, po měsíci jsem psal urgenci, pak další, ale nikdo se dva měsíce neozval a k reklamaci se nevyjádřil. Už vím, proč s ČSA běžně nelétám. KLM i Air France se ozvou do dvou dnů!!
Žádám o uhrazení ceny zavazadla.
|
Tweet |
Je-li zavazadlo poškozeno, zpožděno, ztraceno nebo zničeno, musí cestující co nejdříve podat písemnou stížnost leteckému dopravci. V případě poškození odbaveného zavazadla musí cestující podat písemnou stížnost do sedmi dnů a v případě zpoždění do 21 dnů; v obou případech ode dne, kdy zavazadlo bylo nebo mělo být předáno cestujícímu. Jinak nárok na náhradu zaniká.
Problematikou náhrad za ztracená či poškozená zavazadla (vč. jejich obsahu) se zabývá Úmluva o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké přepravě, která je známa pod názvem Montrealská úmluva. Montrealská úmluva však odpovědnost dopravce omezuje v jakémkoli případě zničení, ztráty, poškození nebo zpoždění na částku 1000 SDR (zvláštních jednotek práv) na osobu, což je cca 31 Kč/jednotka. Aktuální kurz naleznete na internetových stránkách České národní banky www.cnb.cz.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.