Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Je to společnost pro placené čtení reklamních e-mailů. Do nedávné doby bylo vše funkční. E-maily chodily přes jejich aplikaci Pošťák - a zároveň na e-mailovou adresu. Poslední cca půl roku změnili zasílání, Pošťák nefunguje a četnost e-malů ve schránce se zmnohonásobila (z 10 na cca 40 e-mailů denně). Ovšem na kliknutí reagovaly již jinak - po přesměrování se rozbalila reklamní stránka, ale odměna se již nenačítala na účet. Společnost jsem kontaktovala, že mi e-maily nefungují a bylo mi na účet připsáno cca 200,- Kč. E-maily ale nefungovaly i nadále. Na další komunikaci společnost již nereagovala, a když jsem pohrozila řešením právní cestou, zablokovala mi účet, neb jsem chtěla lety naspořené peníze ( asi cca 1200,- Kč) vyplatit, přestože jsem nedosáhla platební výše - cca 1500,- Kč, ovšem jejich vinou. I když mi účet zablokovali, cca 40 e-mailů denně chodí i nadále. Bohužel tím, že mi zablokovali účet, nemám ani možnost se odhlásit, účet zrušit, či zrušit zasílání reklam. Nemyslím si, že řešení stížnosti klientů blokací účtu je v pořádku, nemluvě o tom, že vydělaná suma, byť sebemenší, jim defacto zůstává.
placené čtení reklamních e-mailů
Vyplatit vydělané peníze, přestat mi zahlcovat e-mailovou schránku pro mne bezcennými e-maily a korektně se rozloučit.
|
Tweet |
Plní-li stěžovatelka povinnosti, které byly mezi stranami smluvené a za jejichž plnění společnosti odpovídá, nemá společnost bez dalšího nárok na to, aby stěžovatelce nevydala prostředky, které odpovídají již splněným povinnostem. Pokud bylo stěžovatelce ze strany společnosti znemožněno plnit smluvené povinnosti, nemá společnost nárok na to, aby neplnění těchto povinností přičetla stěžovatelce k tíži.
V případě, kdy by neexistoval relevantní právní důvod pro zadržení peněžních prostředků, které stěžovatelce náleží za již vykonané povinnosti, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle ustanovení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Dále uvádíme, že ustanovení části III. čl. 4 písm. b) obchodních podmínek společnosti, které stanoví, že pro vyplacení odměny, která stěžovatelce náleží za splnění určitých povinností, musí stěžovatelka nakumulovat minimálně 1 400,- Kč, není v souladu s právními předpisy, a to ať již spotřebitelského či pracovního práva.
Ostatně k obchodním podmínkám společnosti jako celku (dostupné z: https://mailfeed.cz/data/Podm%C3%ADnky%20u%C5%BE%C3%ADv%C3%A1n%C3%AD%20slu%C5%BEeb%20mailfeed.pdf) platí pro případ, že by vztah mezi stěžovatelkou a společností bylo možné vyhodnotit jako vztah spotřebitele a podnikatele, následující. Dle ustanovení § 1813 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se má za to, že zakázaná jsou ujednání, která zakládají v rozporu s požadavkem přiměřenosti významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele. Demonstrativní výčet ujednání, která jsou ze zákona zakázána je obsažen v ustanovení § 1814 občanského zákoníku, přičemž v obchodních podmínkách je těchto zakázaných ustanovení celá řada. Dle ustanovení § 1815 občanského zákoníku platí, že k nepřiměřenému ujednání se nepřihlíží, ledaže se jej spotřebitel dovolá. Ustanovení o nutné akumulaci peněžních prostředků na určitou výši před jejich vyplacením by bylo možné vyhodnotit jako nepřiměřené ujednání, které zároveň zakládá významnou nerovnováhu práva a povinností stran.
Pro všechny závazkové vztahy navíc obecně dle ustanovení § 1753 občanského zákoníku platí, že tzv. překvapivá ujednání obchodních podmínek jsou vůči druhé straně (zde spotřebitelce) neúčinná, nepřijala-li je výslovně.
Pokud bychom vztah mezi stěžovatelkou a společností vyhodnotili jako vztah pracovně právní, taktéž by nebylo zadržování peněžních prostředků náležejících stěžovatelce za vykonanou činnost s odkazem na to, že nebylo dosaženo požadované výše (1400,- Kč), v souladu s právními, tentokráte pracovněprávními předpisy.
Stěžovatelce tak doporučujeme společnost e-mailem, dopisem či jakoukoliv jinou cestou kontaktovat a sdělit jí, že trvá na vyplacení prostředků, které jí náleží za doposud splněné povinnosti. Nejsou-li spotřebitelce účtovány částky, které ji přísluší za doručené e-maily, je taktéž možné společnost informovat o tom, že spotřebitelka odstupuje od smlouvy a nepřeje si dále podobné e-maily dostávat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.