Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
z vlastní naivity a nepozornosti jsem této společnosti místo předpokládaných 399 Kč jakožto měsíční předplatné prémiového členství zaplatila rovnou roční členství ve výši 4788 Kč. Poté, co jsem to zjistila, mě doslova málem ranila mrtvice, nicméně jsem se v jejich podmínkách, které byly připojeny na závěr emailu potvrzujícího mé členství, dočetla, že mám právo smlouvu do 14 dnů od uzavření bez uvedení důvodů vypovědět a peníze mi budou vráceny zpět. Podmínky vypsané v emailu se v mezičase "záhadně" změnily v text jiného dosti osekaného znění, ale protože jsem si vše díky bohu okopírovala, mohu doložit přesné znění.
"Právo na odstoupení od smlouvy
Máte právo během čtrnácti dnů bez udání důvodů od této smlouvy odstoupit.
Lhůta pro odstoupení činí čtrnáct dnů ode dne uzavření smlouvy.
Pro výkon vašeho práva na odstoupení nás be2 S.à.r.l., zákaznický servis/odstoupení od smlouvy, 13 rue du Commerce, L-1351 Luxemburg, Luxemburg (fax: +420 227203713, e-mail: zakaznickyservis@be2.cz) musíte pomocí jednoznačného prohlášení (např. dopis zaslaný poštou, fax nebo e-mail) informovat o svém rozhodnutí od této smlouvy odstoupit. Můžete k tomu použít přiložený vzorový formulář (https://www.be2.cz/info/vzorovy-formular-pro-odstoupeni-od-smlouvy) pro odstoupení od smlouvy, který však není předepsán.
Pro zachování lhůty pro odstoupení od smlouvy postačuje, když sdělení o výkonu práva na odstoupení odešlete před uplynutím lhůty pro odstoupení.
Jestliže od této smlouvy odstoupíte, vrátíme vám všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů, které vyplynou z toho, že jste zvolili jiný druh dodání než námi nabízenou, nejvýhodnější standardní dodávku), neprodleně a nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy nám bude doručeno sdělení o vašem odstoupení od této smlouvy. Pro tuto zpětnou platbu použijeme stejný platební prostředek, který jste použili při původní transakci, pokud s vámi nebylo výslovně dohodnuto jinak; v žádném případě vám nebudou z důvodu této zpětné platby účtovány náhrady."
Což jsme učinila, vyplnila jsem navrhovaný formulář a zaslala jim ho emailem ještě tentýž den, kdy jsem členství uhradila. Odpověď mi přišla odmítavá, prý nemám nárok smlouvu vypovědět, jelikož jsem již využila jejich služby, jediné co pro mě z dobroty srdce mohou udělat je, že mi zruší automatické prodlužování členství (ke kterému se zde nachází stovky stížností, takže asi netřeba více rozvádět). Tím, že jsem již využila jejich služby je pravděpodobně míněna následující věc:
Po prvním přihlášení do seznamky, mi přišla zpráva od jiného člena s varování, že se seznamka vyznačuje velmi nekalým jednáním a že bych si pro své vlastní dobro měla velmi pečlivě pročíst smluvní podmínky. Já jsem tak učinila a v náhlém zoufalství jsem dotyčnému na tuto zprávu odpověděla a zeptala se ho, jak tuto situaci řešil on sám... toť celé mé využití služeb. Budiž, využila jsme je, ovšem v jejich podmínkách se píše následující:
"Pokud jste požadovali, aby bylo poskytování služeb zahájeno během lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradíte nám přiměřenou částku, která odpovídá podílu již poskytnutých služeb do okamžiku, ke kterému nás budete o výkonu práva na odstoupení od této smlouvy informovat, ve srovnání s celkovým objemem služeb předpokládaných ve smlouvě."
Pokud to chápu správně, jestliže ve 14 denní výpovědní lhůtě službu využiji, mají právo mi naúčtovat jakousi poměrnou částku odpovídající využitým službám. V nejhorším případě tedy snad poplatek za měsíční členství ve výši 399 Kč. Vím, že jsem se s tím již v některém z minulých příspěvků zde na d-testu setkala. Pánovi skutečně po vypovězení smlouvy nevrátili celou částku, ale část si strhli jakožto "poplatek za využívání jejích služeb", přestože smlouvu vypověděl cca 2 hod. po jejím uzavření. Jestliže bych se s nimi dokázala domluvit na takovémto vyrovnání, s radostí jim měsíční poplatek 399 Kč věnuji. Zbytek zaplacené částky (v celkové výši 4788 Kč) bych však uvítala zpět.
Omlouvám se za takto obšírný popis, ale chtěla jsem svou situaci popsat srozumitelně a rovněž ocitovat podmínky druhé strany.
Budu velmi vděčná za jakoukoli radu, jak se se situací vypořádat.
Prémiové členství a jeho výpověď ve stanovené 14 denní lhůtě
Uznání včasného vypovězení smlouvy (ve stanovené lhůtě 14 dní a stanovenou formou) a vrácení zaplacené částky ve výši 4788 Kč. Popř. stržení předplatného na jeden měsíc ve výši 399 Kč jakožto poplatek za již využité služby.
|
Tweet |
Spotřebitelka může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitelky před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitelka společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitelka společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitelka odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslala prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušela zaslat, ale z důvodů na straně společnosti jí to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento e-mail, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitelku na jejích právech, k takovému jednání se nepřihlíží a takové jednání jde k tíži společnosti.
Z důvodu předběžné opatrnosti spotřebitelce doporučujeme také oslovit její banku s případnou žádostí o zablokování karty. Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd. Vždy je však třeba brát ohled na to, zda společnost nemá, byť i jen na část zpětvzaté platby, právní nárok. Poté by se totiž spotřebitelka mohla dostat do prodlení.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.