Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.2.2020 "přepadnul" mého 73 letého otce "obchodni zástupce" této společnosti pan S. Hodinu mu mazal med kolem huby, vytáhnul z otce jeho smlouvy o dodávkách energii a nakonec ho přiměl i k tomu aby mu táta podepsal jakousi smlouvu "přihlášku do soutěže o dodavatele elektřiny i plynu" a také plnou moc k zastupování. Jakmile jsem se o tom dozvěděl hned jsem pana S. kontaktoval a sjednal si s ním schůzku u otce doma. Přijel 2.3.2020 a já i můj otec jsme mu jednoznačně vysvětlili, že od té smlouvy chceme okamžitě odstoupit a plnou moc zrušit. Pan S. nasliboval, že to všechno provede, že s tím není žádný problém. Když jsem to od něj požadoval písemné tak slíbil, že nám to do 3 dnů pošle z kanceláře protože u sebe nemá potřebný tiskopis. Pro jistotu jsme tedy alespoň napsaly poznámku do té smlouvy. Samozřejmě, že pan S. nic neposlal, telefony už nebere a když jsme se několikrát snažili dovolat na kontaktní telefon firmy tak to tam jen 10 min. vyzváni a potom se hovor ukončí. Poslali jsme jim tedy doporučený dopis ve kterém jsme zopakovali, že požadujeme odstoupení od smlouvy. Po 14 dnech přišla písemná odpověď "neakceptace odstoupeni" z důvodu nedodržení lhůty 14 dnů. S návrhem na ukončení smlouvy po zaplacení 5000,- Kč pokuty za každé odběrné místo.
Říkám to rodičům pořád, aby si tyhle "šmejdy" vůbec nepouštěli přes práh ale oni se prostě umí k starým lidem vetřít. Až jednou ty dveře otevřu já tak to ten dotyčný schytá za všechny a šetřit ho nebudu.
Každopádně hned zítra na tuto firmu podám stížnost na ČOI a pokud to nepomůže tak i přes svého podnikového právníka žalobu. Je mi jedno kolik to bude stát a jak dlouho se to potáhne. Ale tohle si od těch "šmejdů" nemůžeme nechat líbit. A pokud se proti nim už konečně ostře nepostaví stát tak to musíme udělat sami. Nejdřív právní cestou a pokud ani to v tomhle Kocourkově nepomůže tek třeba i s klackem v ruce. Ostatně jak pana S. tak i pana K. (jednatele platform energy) bych moc rád někdy potkal osobně.
Energetická soutěž o dodávky elektřiny a plynu
Zrušit přihlášku k energetické soutěži, zrušit dohodu o zastupování, vymazat kontaktní údaje z databáze. To vše samozřejmě bez pokut a sankcí.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva. Podnikatel nesmí spotřebitele uvádět v omyl tím, že mu takovéto informace ohledně jeho práva na odstoupení podává.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.