Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
minuly rok jsem se zaregistrovala na B2 academic singles. Protože služba zdarma nedovolí komunikovat a číst zprávy, byla jsem nucena zakoupit členství Premium 14.5. na 1 měsíc s prodloužením na 3 měsíce. Vybrala jsem produkt 1 měsíc za 149,-Kč, před zaplacením uvádí následující - ...Pokud jste s našimi službami spokojení, nemusíte vůbec nic dělat. Vaše Prémiové členství bude obnovené automaticky.
1 měsíc Prémiové členství, které jste si zakoupili, bude automaticky obnovené na období 3 měsíce/ů (2.247 CZK).Své stávající Prémiové členství můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou: 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období. V případě, že Vaše Prémiové členství bude v souladu se smlouvou prodloužené, výpovědní lhůta bude 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období.
Má interpretace teto části před zaplacením platby byla taková, že jako zákazník budu před koncem platnosti členství oslovena a požádána o zpětnou vazbu, zda jsem se službou spokojena či nikoliv. Na základě mé zpětné vazby se bud členství prodlouží, nebo budu navigovaná instrukcemi, jak ukončit.
Zároveň Všeobecné obchodní podmínky 8.3. říkají, (3) Zastavení služby
...Společnost Academic Singles je oprávněná nabízené služby zcela nebo částečně zastavit. Společnost Academic Singles bude zákazníka včas, alespoň ale 14 dní před částečným nebo úplným zastavením služeb, informovat o plánovaném zastavení a jeho rozsahu.
Zákazníkům, kteří mají k okamžiku zastavení služeb společností Academic Singles zaplacený, ačkoli ještě doposud nevyčerpaný nárok na služby Academic Singles, bude tento nevyčerpaný nárok na služby vrácen v poměrné výši....
Bohužel jako mnozí ostatní i já jsem zapomněla sledovat proaktivně datum konce mého členství. 9.7.2019 jsem dostala email s názvem NALÉHAVÉ - Academic Singles Platební upomínka z emailu noreply@academicsingles.cz, bez telef. čísla či jiného kontaktu. V emailu se dozvídám o pohledávce 2.247,-Kč za členství ke dni 12.6.2019, ještě tento den na email odepisuji a krom jiného je žádám o pomoc, jak členství řádně ukončit. Nikdy mi nepřišla od nich žádná jiná reakce. O týden později tj 16.7.2019 dostavám druhou a poslední upomínku. Pokusila jsem se přihlásit na svůj účet, abych si osvěžila pravidla hry a deaktivovala profil se zrušením účtu, ale zjistila jsem, že můj profil byl úspěšně odhlášen (to bylo 10.7.2019), a já tak nemám šanci se do svého účtu přihlásit.
Rozhodla jsem se tedy celou situaci ponechat tak jak je. Přišlo mi nemožné řešit případ, když druhá strana prezentuje email, který je "noreply", a neuvádí se zde žádné jiné kontaktní údaje.
Po pár týdnech dostávám dopis na svoji adresu (obyč poštou) od společnosti vymáhající dluhy se sídlem v Německu. Společnost mě žádá o zaplaceni 102,32 EUR. V dopisu se pravděpodobně odkazují na mé členství ve výše jmenované seznamce. Dopis je kompletně napsán anglicky, bohužel anglický jazyk neumím a tak mohu soudit jen podle některých dat, které se shodují s emailem. Po necelých 14dnech přichází ten samý dopis, opět pouze obyč poštou – asi výzva k zaplacení č.2
Celou situaci hodnotím jako neprofesionální s cílem poskytnout co nejméně informací a podpory zákazníkovi.
Prosím Vás o radu, jak mám řešit teď účast třetí strany agentury na vymáhání pohledávky. Mám zaplatit, i když celá situace je velmi netransparentní? Hlavně mám i strach, že pokud částku zaplatím, vše neskončí, budou si vymýšlet další a další nepotvrzené ukončení členství i když přístup je úspěšně dle jejich slov ukončen.
Prosím Vás o odbornou právní radu a předem děkuji.
Dana Benešová
zrušení pohledávky a případná další pokračující členství
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.