Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u této společnosti jsem si objednala roušky (na začátku období, kdy bylo vydáno toto nařízení - povinnost je nosit) měli uvedeno, že jsou skladem a expedice do 24 hodin. Po zaplacení mi na upozornění, že nic nedošlo, začali posílat emaily, ve kterých tvrdili, že jsem souhlasila s jejich podmínkami a že termín expedice není termín doručení. Nic méně platba proběhla 17.3. 2020 z mého účtu a ticho po pěšině.
Chtěla bych Vás poprosit zda je na tuto firmu podané hromadné trestní oznámení (pokud o tom víte), zda bych se mohla přidat.
Děkuji Zajíčková
Zábavné zubaté roušky -více variant - Varianta: A 5ks 645 Kč + Pojištěná zásilka 39 Kč Cena celkem: 703 Kč
Požaduji vrácení peněz zpět na účet. Dnes jsem firmě poslala i email s číslem účtu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Problematice nákupu roušek a dalších ochranných pomůcek se věnujeme také v článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-7932/jak-bezpecne-nakupovat-rousky-a-dalsi-ochranne-prostredky
Pokud existuje podezření, že došlo ke spáchání trestného činu, je na místě obrátit se na Policii ČR.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.