Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes jsem také, stejně jako řada dalších, obdržel fakturu za "Registrační poplatek na základě uzavřené smlouvy o poskytnutí služeb v rámci exekuční smlouvy.."
Po otevření zprávy jsem chtěl nejdříve e-mail zahodit, jako další
nesmysl tzv "šmejdů" ale pro jistotu jsem nahlédl do Vašich stránek a připojuji stížnost. Kauza je totožná s předešlými stížnostmi, které uvádíte.
23.ledna jsem odepsal na inzerát, že bych měl zájem nabízenou nemovitost navštívit a žádám informace. 24. ledna přišla výzva k registraci a 27. ledna neúplná informace k nemovitosti (nepřesné majetkové poměry). Nemovitost jsem zavrhl ještě před příchodem podkladů, byl jsem si ji totiž prohlédnout bez asistence S-dražby.cz.
Korespondenci mám uloženou a o poplatku jsem nenalezl ani zmínku.
Domnívám se, že pokud by chtěla společnost S-dražby.cz prodávat informace, vydá je proti platbě... a nefakturuje až 3 měsíce po předání informace.
Pokud byla někde na stránkách společnosti zmínka o poplatku 5000 Kč, potom byla šikovně a domnívám se, že záměrně schována.
Poplatek k dražbě
Storno faktury
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem spotřebitele upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o ceně před tlačítko „Registrovat se“ doplnila.
Dobrý den pane Kerbachu, děkujeme Vám, že zde potvrzujete obdržení přijetí plnění z uzavřené smlouvy. Každý spotřebitel by se měl v rámci své činnosti chovat zodpovědně. Proto podnikatel tvrdí, že pokud spotřebitel nečiní své jednání v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jeho povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách, je tato nečinnost klienta - spotřebitele pouze jeho rozhodnutím a za jeho nečinnost nenese podnikatel žádnou odpovědnost a klient - spotřebitel se nemůže domáhat právní ochrany, kdy sám svým jednáním a to zejména tím, že spotřebitel nečinil v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“ způsobil - zavinil tvrzený stav ze strany klienta - spotřebitele, že se neseznámil, resp. že nebyl informován o příslušných Aukčních podmínkách, které jsou tvořeny před smluvní dokumentací a samotnou smlouvou, kdy však svým projevem vůle tvrdí opak.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.