Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Při reklamaci dne 15.7.2014 jsem osobně přinesl do prodejny VK servis v Praze 8 "Voctářova ulice 2401/8" telefon Nokia C2-03.
Datum zakoupení telefonu 22.1.2013
Identifikační číslo 353697059985529.
Popis závady dle zákazníka: Nefunkční dotyková obrazovka.,
Zahájení reklamace 15.7.2014.,
Ukončení reklamace: 18.7.2014.,
Stav přijatého zboží (vyjádření prodejny): Pod krytem znečištěný,nečistoty v SIM slotu, zcela zanesené sluchátko, poškrábaný dotyk, nečistoty ve všech konektorech a otvorech.
Příslušenství: Baterie
Vyjádření v reklamaci: Vizuální kontrolou zjištěná pokročilá oxidace systémové hf konektoru a přilehlých oblasti systémové desky. Stav přístroje zdokumentován, zákazníkovi podaná zpráva o vyřízení.
Mé stanovisko. Došel jsem si do opravny NOKIA v Praze a tam mi řekly že na tento reklamovaný telefon se nevytahuje reklamace v řádné 2. leté době že to vůbec nemohou uznat, protože telefon je určen pro indický trh.
Nokia C2-03 Identifikační číslo 353697059985529.
výměna zboží za nový telefon určen výhradně pro český trh.
|
Tweet |
Pokud se nejedná o výrobek určený pro český trh, není většinou možné využít služby autorizovaného servisu. V takovém případě odpovídá za vyřízení reklamace pouze prodávající. Toto je úskalí nákupu zboží, které není určeno český trh. Spotřebitelům doporučujeme, aby si tyto informace ověřovali již při nákupu, pokud chtějí zboží určené pro český trh. Prodej tzv. šedivek odpovídá svobodě volného pohybu zboží v rámci EU. Podmínkou je, aby zboží bylo uvedeno na evropský trh.
Aby mohla být reklamace zamítnuta z důvodu oxidace, měla by oxidace způsobovat reklamovanou závadu. V případě, že oxidace není příčinou reklamované závady, ta byla měla být předmětem posouzení. Dojde-li prodávající k názoru, že se jedná o vadu, která je kryta zárukou, měla by být v rámci reklamace odstraněna.
V opačném případě by se měl spotřebitel obrátit na znalce a povahu vady s ním prokonzultovat. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost VK Servis obchodní s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.