Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 14. dubna 2020 mi přišla SMS, že mi bude mezi 9. a 11. hodinou doručování balíček. V půl 12 jsem se dvakrát neúspěšně snažila dovolat řidiči s telefonním číslem 721050892 (pravděpodobně mě ignoroval jelikož si uvědomil svou chybu a nechtěl ji řešit). Volala jsem tedy na infolinku PPL, kde mi bylo řečeno, že byl můj balíček doručen někomu úplně jinému. Chápu, že se může stát chyba, kort v této době, ovšem přístup společnosti je otřesný. Paní na infolince se mi nijak neomluvila a nepokoušela se řešit můj (jejich) problém a jako řešení mi poskytla název společnosti, které byl Asi balíček doručen a telefonní číslo, ať si tam já SAMA zavolám a domáhám se svého balíčku. Paní by si měla mimo jiné uvědomit, že sděluje protizákonně citlivé údaje. Balíček byl dopředu zaplacený a až na můj dotaz, jak se bude řešit jeho ztráta mi bylo řečeno, že pak holt si mám zavolat znovu a holt by se to jako nějak muselo řešit no. Místo omluvy a profesionálního řešení situace mi ještě bylo sděleno, že se vůbec nediví, že dnes nejsem první s takovým problémem.
Společnost PPL by se mělo postavit ke svým problémům čelem, naučit se je řešit a vrátit poškozeným (kterým se podaří svůj balíček získat zpátky) peníze za jejich doručovací služby. Číslo objednávky 22004524500.
Omluva, lepší jednání do budoucna, vrácení peněz za doručování.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.