Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
také jsem koupil zájezd u této společnosti, konkrétně zájezd č.6831357. Při zřizování žádný problém, ale při jeho stornu najednou komunikace žádná, v mailech nastavenou automatickou odpověď s odkazem na stránky. Chápu, že situace je špatná a pro zprostředkovatele těžká, ale jistě se dá uchopit jinak...
1) chtěl jsem stornovat zájezd za podle cca 10% poplatek, protože to bylo s předstihem 65 dnů a více
2) byl mi vyúčtován poplatek ve výši cca 45% (cca 9 500Kč) z ceny celé dovolené (z cca 22 000Kč) s čímž jsem nesouhlasil
3) byla mi navrhnuta možnost voucheru, při jehož uplatnění do konce dubna dostanu bonus v hodnotě 2000Kč s čímž jsem souhlasil a také jsem se na pana Siváka obrátil s tím, že poptávám za příplatek službu storna, kdy budu moci stornovat zájezd a bude mi vráceno alespoň cca 85-90% z ceny zájezdu (žádná fakturace "skutečných nákladů").
Od 2.4.2020 žádná reakce. Jak mohu prosím postupovat, abych získal většinu svých peněz zpátky nebo alespoň onen voucher (který pravděpodobně také hned zruším)?
Děkuji a zdravím,
V. Cmíral
Bulharsko, Slunečné Pobřeží, Rome Palace Deluxe, #6831357
Rád bych zpátky dostal alespoň 85% z ceny zájezdu nebo slibovaný voucher při jehož uplatnění do konce dubna bude cena zájezdu navýšena o 2 000 Kč se službou storna zájezdu, kde bude vráceno skutečných alespoň 85% z ceny zájezdu a ne řešeno fakturou "skutečných nákladů").
|
Tweet |
K oprávněnosti nároku na stornopoplatek uvádíme následující. Není-li možné odcestovat z důvodu zásahu státu, který zakázal občanům vycestovat do zahraničí, jedná se o okolnost, kterou nemohla předvídat ani jedna strana smlouvy o zájezdu. V takovém případě by měl mít zákazník právo na vrácení celé zaplacené ceny zájezdu, přestože mu cestovní kancelář může tvrdit, že to není ona, kdo uskutečnění zájezdu znemožnil. Pokud by tedy mělo k zájezdu dojít v době, kdy bylo znemožněno (vy)cestovat, má spotřebitel nárok na 100 % z uhrazené ceny.
K formě, ve které má být uhrazená částka spotřebiteli vrácena, uvádíme následující. V nedávné době vešel v platnost zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu. Zavedena byla tzv. ochranná doba. Zákonná úprava stanoví, že zájezdy s termínem zahájení od 20. února do 31. srpna 2020 mají speciální režim. Novinkou je vydávání poukazů na jiný zájezd, které je možné nabízet klientům místo vrácení peněz za zrušený zájezd. Pokud dojde v tomto období ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či neočekávaných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit zákazníkovi poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu.
Po dobu trvání ochranné doby zákazník nemá možnost požadovat vrácení peněz za zrušený zájezd. Po předložení vystaveného poukazu je však oprávněn požádat cestovní kancelář o nabídnutí náhradního zájezdu ve stejné nebo vyšší kvalitě. Pokud mu cestovní kancelář nevyhoví a zájezd do 30 dnů neposkytne, musí zákazníkovi vrátit peníze. Pokud zákazník nepožádá cestovní kancelář o náhradní zájezd nebo nevyužije její nabídky jiného zájezdu, vrátí mu cestovní kancelář veškeré uhrazené platby, a to nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. To znamená do 14. září 2021.
Nejedná-li se o zájezd v termínu od 20. února 2020 do 31. srpna 2020, (nový) zákon se nepoužije. V takovém případě má spotřebitel nárok na vrácení uhrazené kupní ceny v penězích. Nebyl-li zájezd zrušen v souvislosti s nouzovým stavem, má cestovní kancelář právo na nárokování si stornopoplatku, avšak vždy ve výši stanovené ve smluvních ujednáních.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Více informací najdete též v našich článcích dostupných z:
https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu
a
https://www.dtest.cz/clanek-8002/na-co-mate-nove-pravo-pri-zruseni-zajezdu-kvuli-pandemii
Dále je možné informace dohledat na webu Ministerstva pro místní rozvoj. Dostupné z:
https://www.mmr.cz/cs/ministerstvo/vsechna-opatreni-a-pomoc-mmr-pri-pandemii-covid-19/cestovani-v-dobe-koronaviru
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.