Počet nahlášených stížností: | 257 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
zakoupila jsem v Datardu kávovar Krups, během záruky po roce užívání se kávovar pokazil, prodlužovala se doba nahrátí i celková doba přípravy kávy dále pak množtví připravené kávy se neustále zmenšovalo oproti stavu, kdy byl kávovar nový, příprava mléčných nápojů se zhoršíla v kvalitě nejvíce. Dne 5.3.2020 jsme kávovar reklamovali, nádlesně 13.3.2020 nám byla zaslána sms o vyřízení reklamace s tím, že reklamace byla uznána. 14.3.2020 jsme přišla na prodejnu, kde mi pan prodejce řekl že reklamace byla uznána, stroj byl přetěsněn, ale přípravu mléčného okruhu nemohli zkontrolovat, protože jsme nedodali hadičku na mléko. V protokolu ze servisu však bylo uvedeno že reklamace uznána není, přitom na kávovaru provedli přetěsnění, když jsme se na to zeptala prodejce, tak otočil a řekl že reklamace uznána nebyla a vytisk nový protokol, záruka se pry nevztahuje na těsnění, jelikož je to běžné opotřebování. Odmítla jsem kávovar převzít a sepsali jsme 14.3. stížnost na reklamaci. Dnes po měsíci stále nemám žádné vyjádření.
kavovar Espresso Krups Evidence EA890110
Je stanovená nějaká maximální doba, do kdy je povinen prodejce vyřešit stížnost? Můžu při překročení této lhůty odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz. Pokud odstoupení není možné, požaduji opravu a uznání reklamace. Děkuji
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Pokud prodávající reklamaci ve stanovené lhůtě sice vyřídí, avšak zamítne ji a toto zamítnutí písemně odůvodní, nicméně spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.