Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
_______________________________________________________________________________
Podrobný popis
Dobrý den , dne 18.3 jsem objednala rousky za 715 kc( vse skladem)tzn odeslani do 24 hod. Jiz 4 x mi prisel email o odeslani a prijeti platby v ruznych dnech. Dale prisel email o dodani v ramci 5-40 dnu, jelikoz jsou skladem u dodavatele. Zbozi je v hodnote 657 KC, dale 39 kc za pojisteni zasilky( bez vysvetleni) a 19 kc za za balne. Zbozi je zasilano rovnou z Ciny , tudiz balne neni jejich naklad a uctuji si pojisteni ,ktere je bez blizsiho detailu. Komunikace z jejich strany je ta, ze musim prevzit vsechny zasilky( cekem prijdou 3 balicky) a az pote muzu odstoupit od smlouvy. Jedna se o rousky (hygienicky material), ktery nechci prevzit a zaroven z destinace ,ktera je momentalne v karantene. Je mozne vraceni penez ,jeste pred dodanim zbozi? nebo musim zbozi prijmou? Je Svetomat povinen mi vydat fakturu ? dekuji a preji pekny den
Spotřebitel
____________________________________________________________________________________________________________________
Rousky
Odstoupeni od smlouvy a Okamžitě vracení penez
|
Tweet |
Tvrzení, že spotřebitelka může odstoupit od smlouvy až po převzetí zásilek, nepovažujeme za správné. V případě uzavření smlouvy distančním způsobem (např. na e-shopu, po telefonu atd.) má spotřebitelka ze zákona právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitelka ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitelka zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady. Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.