Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaslání doporučených dopisů s odmítnutím zasílání a vymazání osobních údajů z databáze.
Jde o neustálé obtěžování reklamou a nabídkami se zbožím.
Vážení,
dostala jsem se do tenat Český mincovního obchodu. Když jsem odhalila jejich nekalé praktiky, obrátila jsem se k Vám o radu a postupovala podle ní. V březnu jsem požádala o ukončení zasílání neobjednaného zboží, reklamních letáků a taktéž o odstraněné osobních údajů z databáze, viz příloha.
Bohužel Český mincovní obchod nerespektuje moje požadavky a neustále mi posílá jejich reklamní materiály. Na múj dopis mi přišla z Českého mincovního obchodu odpověď, kterou rovněž přikládám, ve které je uvedeno, že není možné odstranit na mou žádost mé osobní údaje proto, že při elektronickém zpracování jsou povinni tyto údaje uchovávat. Ale to jistě odporuje mému zákonnému právu požádat o vymazání mých osobních údajů.
Obracím se k Vám proto znovu o radu. Mám podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů z důvodu neoprávněného zpracování osobních údajů, popřípadě podnět šíření obtěžující tištěné reklamy živnostenskému úřadu pro obtěžující tištěnou reklamu, popřípadě obrátit se na Českou obchodní inspekci?
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den.
Neumannová
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka projevila svou vůli jasným a srozumitelným způsobem, aby ji společnost nezasílala další materiály, měla by toto společnost respektovat. Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Pokud spotřebitelka dala společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitelka vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně. Bez souhlasu subjektu údajů nelze k uvedeným údajům přiřazovat další osobní údaje. Pokud lze z obsahu dopisu dovodit, že spotřebitelka odejmula společnosti souhlas, společnost je povinná to respektovat.
O vymazání osobních údajů lze žádat v případě, kdy je subjekt užívá v rozporu se zákonem.
V případě nerespektování vůle spotřebitelky, je možné podat podnět k prošetření uvedeným dozorovým orgánům. Úřad pro ochranu osobních údajů provádí dozor nad dodržováním zákonem stanovených povinností při zpracování osobních údajů. Krajké živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V neposlední řadě by Česká obchodní inpekce mohla takové jednání vyhodnotit jako agresivní obchodní praktiku dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.)
Vážená paní Neumannová,
Vaší žádosti bylo vyhověno. Váše údaje nebudou dále používány pro reklamní účely. Údáje o provedeném prodeji a nákupu jsou uchovány pouze pro případnou kontrolu finančního úřadu. Naše firma je povinna dokumentovat všechny uskutečněné transakce.
Mějte prosím pochopení, že všechny dodávky, které se nacházejí již v tiskárně nebo jsou v oběhu nemůžeme zastavit jen pro jednoho zákazníka. Může se tedy stát, že obdržíte ještě některou z našich aktuálních nabídek
v období 6-8 týdnů.
Děkujeme za pochopení.
V případě dalších otázek a poradenství nás můžete kontaktovat na telefonním čísle 725 698 998/377 150 060
od pondělí do pátku od 8:00 do 17:00 hodin nebo na emailové adrese servis@mincovni-obchod.cz.
Věříme, že jsme Vám touto informací posloužili
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis ČMO
Vážení,
s odpovědí Mincovního obchodu nejsem vůbec spokojená vzhledem k tomu, že měli dostatek času k vymazání mých osobních údajů z databáze, protože jsem je o vymazání žádala v březnu a opakovaně v dubnu letošního roku. 8.září
jsem obdržela jejich Velkou měsíční anketu nazvanou "Můj názor", kde mám odpovědět na 8 otázek, týkajících se mého názoru na historii svatováclavské koruny. Jako poděkování bych, po jeho vyplnění, měla dostat dárkový balíček se zvýhodněnou cenou. 20. 9. jsem obdržela nevyžádanou elektronickou reklamu,týkající se mincí z červeného a žlutého zlata. Byly mě doporučeny ke koupi jako výhodný dárek. Reklamy mi neustále zasílají a to i přesto, že mne ujistili, že zasílání reklam ukončí.Viz dopis pana Fantla- obchodního ředitele. Kopii dopisu jsem již zaslala dříve.
Prosím, pokud je to možné, zašlete podnět ˇUřadu pro ochranu osobních údajů. To, že nevymazání mých osobních údajů zdůvodňují svým účetnictvím není přece možné. Zcela to popírá mé zákonné právo na moji žádost mé údaje vymazat.
Děkuji Neumannová
Pokud se spotřebitelka domnívá, že společnost i přes její vyslovení nesouhlasu se zpracováním osobních údajů, tyto údaje používá nadále za účelem propagace, je na ní, aby podala podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/).
Vážená paní Neumannová,
naše společnost nenabízí elektronickou cestou produkty z červeného a žlutého zlata. Zřejmě jste si nás
zaměnila s jinou společností. Obraťte se tedy na společnost, která Vám toto zboží nabídla.
Potvrzení o ukončení zasílání nabídek a využívání osobních údajů Vám bylo potvrzeno 18.9.2014.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis ČMO
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti dále reagovat, tímto stížnost uzavíráme.