Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ani po několikátém odhlášení zasílání spamů nepřestalo. Jména, pod kterým reklamu vnucují: StylovéRoušky.cz; OchrannéRoušky.cz .
Po krátké době už mi zvědavost nedala (protože v reklamním emailu uváděli "Vyrobeno z certifikované antibakteriální NanoAG látky") a tuto látku jsem si dohledal. V reklamním emailu sice certifikaci zmiňují, ale na stránkách pak není nikde k nalezení. Když jsem si kopii této certifikace vyžádal přes jejich zákaznickou podporu (když už jí zmiňují v reklamním emailu), přišel mi stažený certifikát z jiné stránky, kde je jako zadavatel testů jasně vedena jiná firma. Předpokládal jsem tedy, že firma, která mě kontaktuje a prokazuje se jistým certifikátem, bude mít jistě prohlášení o shodě. Na můj následný email s žádostí o toto prohlášení už však nikdo nereagoval (i když byl přečtený). Zkoušel jsem žádost o prohlášení o shodě opakovat. Bohužel, opět bez odpovědi. Nyní mi pravidelně chodí XY spamů (i přes několikanásobné odhlášení z odběru přes danou firmou poskytnutý link) a už vážně nevím, co bych měl dělat, abych se podobných nabídek zbavil. Protože o koupi od společnosti, která se prokazuje cizími certifikáty, opravdu nelze uvažovat.
PS: v posledním emailu firma uvádí: "Firma NanoTrade ve spolupráci s firmou Pardam dokončila vývoj nového třívrstvého filtračního materiálu, který je schopen zachytit viry ve speciální nanotextilii. Ůčinnou kombinací nové nanotextilie tak vzniká membrána, která zachytí viry s účinností 93-95% a likviduje bakterie. K dnešnímu dni se z tohoto materiálu vyrábějí funkční respirátory třídy FFP3."
Pominu-li dlouhé "u" s kroužkem na začátku slova... V roce 2018 se pořádal NanoDen v Bruselu, kterého se skutečně tyto dvě firmy (NanoTrade, Pardam) účastnily. Nebyl jsem však už nikde schopen dohledat, zda a do jaké míry spolupracují, zda společně něco vyvinuly a výše uvedené tvrzení tak ověřit. Ani na stránkách těchto dvou firem.
StylovéRoušky.cz; OchrannéRoušky.cz
Rád bych dostal odpověď na svůj dotaz o poskytnutí prohlášení o shodě a následně se do budoucna vyhnul těmto a jiným podobným nevyžádaným reklamním nabídkám. Zvláště pak po té, co se z odběru těchto novinek odhlásím - i když jsem se nikdy vlastně nepřihlásil a svůj souhlas k zasílání tak neposkytl.
|
Tweet |
Pokud společnost při nabízení výrobku uvádí určité vlastnosti tohoto zboží (např. právě jeho certifikaci), měla by být způsobilá prokázat, že uváděné vlastnosti skutečně má. V případě, že by tomu tak nebylo, může se dopouštět klamavé obchodní praktiky, která je zakázána zákonem o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být Českou obchodní inspekcí udělena sankce.
Podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů může podat každý, kdo se cítí obtěžován zasíláním elektronické reklamy, popřípadě obchodních sdělení.
Problematika zasílání nevyžádané elektronické reklamy je upravena v zákoně č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, jakož i v zákoně č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v platném znění. Zatímco zákon č. 40/1995 Sb. se vztahuje na reklamu obecně, tak zákon č. 480/2004 Sb. se zabývá obchodními sděleními, která jsou šířena elektronicky. V souladu s § 7 tohoto zákona je třeba k elektronickému šíření obchodních sdělení splnit jednu z následujících podmínek:
Prodejce musí mít souhlas osoby, které jsou obchodní sdělení zasílána.
Prodejce získá e-mailovou adresu v souvislosti s prodejem výrobku nebo poskytnutím služby a umožňuje spotřebiteli jednoduchým a bezplatným způsobem vyjádřit se zasíláním obchodních sdělení nesouhlas i v rámci každé jednotlivé zprávy. Pokud daná osoba nesouhlas vyjádří, tak musí prodejce zasílání reklamy ukončit.
Zasílání obchodních sdělení elektronickou poštou je zcela zakázáno v těchto případech:
obchodní sdělení není zřetelně a jasně označeno jako obchodní sdělení,
odesílatel skrývá nebo utajuje svojí totožnost, nebo
je zasláno bez platné adresy, na níž by mohl adresát odpovědět, že si zasílání obchodních sdělení nepřeje.
Podání by mělo směřovat k Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, tel. +420 234 665 555, www.uoou.cz.
Úřad pro ochranu osobních údajů nemůže zasáhnout proti odesílateli, který sídlí mimo země EU. Proti takové nevyžádané elektronické reklamě se tedy musí spotřebitel především chránit sám prostřednictvím spamových filtrů provozovatelů internetové pošty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.