Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Společnost PPL mi opakovaně, v rozporu se zákonem a svými VOP (4 Služby a povinnosti PPL: 4.1 PPL se zavazuje převzít Zásilku od Odesílatele a Zásilku doručit Příjemci na adresu označenou Odesílatelem, a to k prvním uzamykatelným dveřím.)nedoručila balík do místa bydliště.
V prvním případě mi v den doručování volal řidič a po telefonu sdělil "za 2 minuty jsem tam". Čekala jsem na řidiče před vchodem do bytového domu, a když nepřišel, volala jsem mu zpět. Řidič mi pouze oznámil, že už odjel, s balíkem se nevrátí, neví, kdy mi jej bude znovu doručovat, a že nemá povinnost přijít s balíkem ke vchodu.
Ve druhém případě jsem se po této zkušenosti v den doručování po oznámení telefonickém oznámení řidiče, že za 2 minuty "bude tam" dotázala, zda přijde ke vchodu. Řidič oznámil, že ne, že tuto povinnost nemá, a budu-li si na něj stěžovat, příště se ani nebude pokoušet mi balík doručovat do místa bydliště,ale rovnou jej nechá v Parcel Shopu PPL.
V prvním případě již bohužel nedohledám číslo zásilky. Ve druhém případě požaduji slevu z ceny dopravy a hlavně, aby PPL začalo doručovat řádně. Dále požaduji omluvu řidiče za vyhrožování, že příště mi nebude balík ani doručován a bude rovnou zanechán v Parcel Shopu proti mé vůli.
|
Tweet |
Obecně platí, že přepravce má povinnost doručit zboží k prvním uzamykatelným dveřím. Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.