Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#41361Notebook - neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 8 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2020, před 5 lety

Ela Šenková

Znění stížnosti

DOBRÝ DEN,VELICE VÁS PROSÍM O POMOC V PŘÍPADĚ NEKOREKTNÍHO JEDNÁNÍ ZE STRANY DODAVATELE. TÍM SPÍŠ, ŽE JE TO JIŽ MÁ DRUHÁ ŠPATNÁ ZKUŠENOST S TOUTO FIRMOU. DOVOLILA JSEM SI MÍSTO POPISU ZKOPÍROVAT DOPIS ODESLANÝ NA JEDINOU TĚŽCE ZÍSKANOU E-MAILOVOU ADRESU DNE
2.4.2020. DNE 10.4.2020 JSEM OBDRŽELA ODPOVĚĎ VEDOUCÍ ZÁKAZNICKÉ PÉČE, L. P. (jméno viz referenční údaje), KDE MĚ ŽÁDÁ O TRPĚLIVOST, NEBOŤ NA OBOU STRANÁCH PRÝ SE VYSKYTLY NEJASNOSTI. JELIKOŽ TO POVAŽUJI ZA POUHÉ ODDALOVÁNÍ ŘEŠENÍ, OBRACÍM SE NA VÁS S PROSBOU O POMOC.
S POZDRAVEM ELA ŠENKOVÁ.


Dobrý den,
na doporučení telefonní operátorky Vaší firmy se na Vás obracím ve věci neuznané reklamace notebooku.
Dne 11. 2. 2019 jsem zakoupila notebook. Po dvou dnech užívání přestal fungovat. Volala jsem do firmy, kde mi bylo sděleno, abych jej poslala zpět. Po pečlivém zabalení do originální krabice a přiložení všech vyplněných formulářů jsem jej odeslala. Podotýkám, že jsem ústně i písemně uvedla, že pro ztrátu důvěry požaduji vrácení kupní částky.
Po nějaké době přišel notebook zpět. Stejná značka, ale nebyl to ten můj. Byl na horním i dolním víku celý poškrábaný, panty byly tak vychechlané (nedaří se mi najít výstižnější výraz), že hrozily rozpadnutím. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem po zapnutí zjistila, že jsou v něm uloženy různé druhy hudby a další projekce na you.tube. Podrobnějším zkoumáním mi došlo, že notebook byl používán nejméně dva roky, neboť údaje vykazovaly data z roku 2017.
Člověk, který mou reklamaci dostal do rukou, si zřejmě pomohl tak, že svůj starý polorozbitý počítač poslal mně jako kladně vyřízenou záležitost a původně můj notebook si buď opravil nebo za něj vyinkasoval peníze. Ať už to bylo jakkoliv, je to šlendrián a nebetyčná drzost.
Hned po zjištění závad jsem opět kontaktovala firmu, ovšem tam se se mnou na to téma moc bavit nechtěli. Mám prý udělat fotky a poslat je. To jsem udělala. Přišla mi odpověď, že mám balík poslat zpět. Na to už jsem nechtěla přistoupit, jelikož první zásilka stála přes 200 korun. Jsem v invalidním důchodu a na počítač jsem musela dlouho šetřit. Opravdu tady nechci pro srandu králíkům zakládat zasílatelství kvůli neschopnosti nějakého reklamačního oddělení.
Považuji za nepraktické, že je možné dovolat se pouze na zákaznickou linku různým operátorům, kteří vůbec nevědí, o co jde. Záznamník nabízí zaslání formulářů, ale záznamníku nemohu vysvětlit nastalou situaci. Jelikož mi nikdo z operátorů nepomohl (tímto je neobviňuji) a jelikož nehodlám být rukojmím v obyčejné reklamační kauze, nechala jsem počítač ležet doma a téměř to vzdala.
Při návštěvě dcery, která se dotázala, proč notebook stále leží v krabici, jsem jí celou anabázi popsala. Ta jej odvezla s sebou do Brna a šla reklamaci vyřídit přímo na pobočku. Telefonicky mne informovala, že po jejím vysvětlení celé záležitosti byl pracovník pobočky vstřícný a velmi ochotný. Zboží přijal za účelem dalšího odeslání k reklamaci a mně byla doručena zpráva o přijetí. Rovněž dcera tlumočila, že trvám na vrácení peněz, což dotyčný referent komentoval s pochopením.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem dnes obdržela balík s tímtéž znehodnoceným notebookem a popisem, co všechno je na něm poškozeno. Navíc mi přišel e-mail se zdůvodněním, že s počítačem bylo nevhodně zacházeno.
Víte, také bych byla raději zdravá a mohla si vydělat peníze na nový kvalitní počítač bez závad. S ohledem na svůj neutěšený zdravotní stav jsem naivně využila služeb Vašeho e-shopu. Zodpovědně prohlašuji, že takové chyby se už jakživa nedopustím.
Paní nebo slečno vedoucí, Vaše jméno jsem se bohužel nedověděla. Fandím všem mladým, kteří mají odvahu pustit se do podnikání. Opravdu jim všem přeji úspěch. Ale všechno má své meze. Anebo také patříte k těm, kteří se domnívají, že seniory je třeba zprovodit ze světa, že jsou jen na obtíž? Jistě máte rodiče a možná i prarodiče. Jak by se Vám líbilo, kdyby s nimi někdo zacházel tak, jako se to stalo mně? Obzvláště v současné těžké době by se slušelo, aby se k sobě lidé chovali ohleduplně.
Apeluji proto na Vaši lidskost a prosím Vás o zjednání nápravy. Věřím, že ji v sobě najdete.


Produkt

VisionBook 14Wa (UMM200V45) - číslo zboží 1092418


Požadované řešení

Po dlouhém a neseriózním jednání požaduji jednoznačně vrácení kupní částky v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2020 19:03, před 5 lety

Nároky z vadného plnění jsou upraveny v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zde je jistá hierarchie. Primárně by spotřebitelka měla mít právo na bezplatné odstranění vady (na svém kusu zboží). Dále, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, právo na dodání zcela nové věci bez vad. Není-li možný žádný z předchozích postupů, mohla by kupující od smlouvy odstoupit. Neuplatní-li žádný z předchozích způsobů, může požadovat přiměřenou slevu.

Společnost tedy zjevně nevyřídila reklamaci zákonným způsobem, neboť zákon nepřipouští jako řešení reklamace dodání jiného kusu, který je již opotřebený. Reklamace tedy nebyla vyřízena řádně.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Pokud tedy společnost nevyřídila reklamaci řádně v uvedené lhůtě, jedná se o podstatné porušení smlouvy, pro které spotřebitelka může od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2020 14:44, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.