Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Publikováno
10.02.2019, před rokem
Anna Michelová
Znění stížnosti
Vážení,
v poslední době mi začínají docházet od Vás nevyžádané SMS na tel.č. 728 *** 420, viz ref.údaj s textem : Za připojení k internetu Vám bude účtováno 29Kc/24h. Pro chytré telefony je výhodnější tarif internet v mobilu. Více zdarma na http://mo2.cz/ivm O2.
Protože datové služby od Vás nevyužívám, nepřeji si dostávat tyto zprávy na můj mobilní telefon a ani nehodlám za tuto nevyužívanou službu platit.
Žádám o sjednání nápravy.
Anna Michelová, Teplice, tel.: 728 077 420
Protože datové služby od O2 Czech Republic a.s. nevyužívám, nepřeji si dostávat tyto zprávy na můj mobilní telefon a ani nehodlám za tuto nevyužívanou službu platit.
|
Tweet |
Podle "ceníku" společnosti O2 Czech Republic a.s. částka 29,- Kč odpovídá jednorázovému připojení k internetu přes mobilní data. Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud k využití služby nedošlo a spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Aby nedocházelo k opakování této situace, doporučujeme, kromě výše uvedeného, i následující postup. Společnost O2 Czech Republic a.s. uvádí, že pro blokování dat lze postupovat takto:
- buď zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999 111,
- nebo kontaktovat společnost na zákaznické lince 800 02 02 02 a požádat o zablokování dat na konkrétním čísle operátora, který by měl spotřebitelce vyhovět a data jí na čísle zablokovat.
Po provedení těchto kroků by se nemělo v budoucnu stát, že bude docházet k jednorázovému připojení přes mobilní data.
Dobrý den,
plně se ztotožňujeme se zde zveřejněným vyjádřím portálu dTest.
Pokud bychom vám tak mohli pomoct s nastavením na čísle ve smyslu úplné blokace připojení k internetu, budu po vás ještě potřebovat zaslat kód PUK nebo 18místné výrobní číslo SIM karty pro ověření. Údaje mi můžete spolu s odkazem na tuto stížnost poslat na email info@o2guru.cz.
Druhou možností je nastavení zmíněného upozornění na placený přístup k internetu přes SMS ve tvaru BAP na číslo 999111.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.