Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.4 2020 jsem objednala a zaplatila zboží v celkové hodnotě 5727 Kč. Na moji e-mailovou adresu přišel potvrzovací e-mail ohledně uskutečněné objednávky s informaci o odeslání zboží a uvedením sledovaciho čísla zásilky u zvoleného přepravce Česká pošta. Dne 14.4 jsem volala na krajskou pobočku v Plzni s dotazem na balík, balík podle uvedeným sledováním číslem vůbec není v evidenci přepravce, stejně tak na moje jméno není evidováno žádné doručení ze společnosti eobuv (1.4.2020). Od té doby se snažím kontaktovat na uvedené e-mailové adrese společnost eobuv-neodpovídají. Snažím se dovolat na uvedené telefoni číslo bez úspěchu. Velice rada bych se dozvěděla, kde se tedy zásilka nachází a zda vůbec bude moje objednávka doručena. Případně bych se rada domluvila na dalším postupu řešení této situace. Na daném e-shopu jsem nakupovala rada a vždy bez potíží. Ale tento přístup mne zneklidnuje a posiluje nedůvěru vůči společnosti eobuv.
Objednána byla obuv pro mne a batoh a pro dceru obuv v celkové hodnotě 5727 KC
Požadují vrátit peníze nebo doručit objednané zbozi
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.